برترین مقصد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران

به گزارش وبلاگ سکوت، زندگی ماشینی و مدرنیته، گاهی مجال نفس کشیدن به ما نمی دهد. گرمای هوا هم مزید بر دلیل می گردد تا زندگی عرصه را بیشتر بر ما تنگ کند.

برترین مقصد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران

سفرهای یک روزه اطراف تهران می تواند انرژی از دست رفته شما را در انتها یک هفته سخت و فشرده کاری بازگرداند. به شرط آنکه بدانید کجا و چطور دوباره خود را شارژ کنید. اگر تعطیلات آخر هفته را هوشمندانه برنامه ریزی کنید، به خوبی فرصت جبران خستگی 6 روز قبل از آن را دارید. با وبلاگ سکوت همراه باشید.

دریاچه آرام فراخین

در اطراف روستایی با نام ویسر که از توابع نوشهر در مازندران است، دریاچه ای با نام فراخین قرار گرفته است که حتی تماشای آن از دور دست نیز آرامش بخش است. مکانی مناسب برای سفرهای یک روزه اطراف تهران با دریاچه ای که درختان سرسبز و سربه فلک کشیده جنگل های هیرکانی آن را تنگ در آغوش گرفته اند.

آبشار باشکوه دارنو

آبشار دارنو از جاذبه های دیگر مازندران و همجوار با دریاچه فراخین است. این آبشار از هفت آبشار مختلف تشکیل شده که آبشار اصلی، دومین آبشار آن است. ارتفاعی 25 متری دارد و بلندترین آن در بین این هفت آبشار محسوب می گردد. برای رسیدن به زیباترین آبشار دارنو باید کمی پیاده روی کنید.

جنگل نقله بر در دل رودبار

درست بر روی کوهپایه های خوش آب وهوای گیلان، همجوار با رود همواره خروشان و پرتلاطم سفیدرود، جنگل نقله بر خودنمایی می نماید. جنگلی باطراوت و سرسبز که به شما اجازه می دهد در کنار تماشای منظره ها تکرار نشدنی آن، ساعت ها در میان این هجوم سبز پیاده روی کنید.

روان رود، اسکلیم رود

اسکلیم رود را در دسته جاذبه های روان در میان جنگل های هیرکانی لفور می دانند که بهشت روی زمین مازندران است. این رود از جمله پرطرفدارترین مقاصد گردشگری شهر سوادکوه محسوب می گردد. رودی که در روستای لفور قرار گرفته است و به سرزمین هزار رنگ آبشارها معروف است.

سد مشهور لفور

سوادکوه علاوه بر جنگل ها، رودها و چشمه ها، جاذبه دیگری نیز دارد که آن را سد البرز یا سد لفور می نامند. سدی خاکی آرمیده در جوار جنگلی مسحورکننده که منظره ها کمتر دیده شده ای را در مقابل چشمان شما به نمایش درآورده است. بد نیست بدانید که در نزدیکی های سد کلبه ای چوبی قرار گرفته است که برای اقامت در طول همین راستا در نظر گرفته شده است.

دریاچه اوان

دریاچه اوان با استان قزوین 70 کیلومتر و با روستای اوان 4 کیلومتر فاصله دارد. این دریاچه نقره ای پوشیده از گیاهان و مامنی امن برای پرندگانی مجذوب کننده چون سبزه قبا، کبک و فاخته است که آن را به منطقه ای تماشای برای گردشگران تبدیل نموده است. بهشتی در نزدیکی تهران، روستای برگ دنیا هم یکی دیگر از تماشای های اطراف تهران است که باید حتما ببینید.

مرداب وهم انگیز دیوک

شاید تعجب کنید اگر بگوییم مرداب دیوک یکی از تماشای ترین شگفتی های اطراف تهران محسوب می گردد. راستا دسترسی به این مرداب از سمت جاده چالوس به کلاردشت است که بعد از آن یک راه جنگلی شما را به این مرداب می رساند. مردابی خفته درد دل جنگل و درختان تنومند که راه رسیدن به آن یک راستا پیاده روی بسیار تماشای است.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از تهران گردی زیبارویان دنیا را در این نقطه تهران ببینید را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "برترین مقصد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مقصد برای سفرهای یک روزه اطراف تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید