خبرنگاران خط فراوری ماسک سه لایه پرستاری و شیلد ماسک هلال احمر افتتاح شد

به گزارش وبلاگ سکوت، تهران - خبرنگاران- خط فراوری ماسک سه لایه پرستاری و شیلد ماسک امروز(چهارشنبه) با حضور رییس جمعیت هلال احمر در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران وابسته به سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر به صورت رسمی افتتاح شد.

خبرنگاران خط فراوری ماسک سه لایه پرستاری و شیلد ماسک هلال احمر افتتاح شد

این خطوط فراوریی جدید در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران با اخذ تمامی مجوزهای لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اخذ نشان سیب سلامت از سازمان غذا و دارو افتتاح و راه اندازی شده است.

ماسک سه لایه پرستاری برای محافطت در برابر ذرات معلق گرد و غبار و آلودگی های ویروسی و پیشگیری از عفونت های ریوی و بیماری های واگیردار استفاده می گردد که این ماسک های سه لایه پس از فراوری در جعبه های بهداشتی بسته بندی و عرضه خواهد شد.

همچنین شیلد ماسک سها، SO-GUARF یا Medical shield محصولی ایمن، سبک و کارآمد است که با پوشش کامل صورت می تواند از چشم، دهان و بینی محافظت کند.

همچنین امروز دو محصول جدید با حجم 500 و 250 میلی لیتر به خط فراوری محلول ضد عفونی کننده یا آنتی سپتیک (antiseptic) در شرکت های تجهیزات پزشکی هلال ایران و داروسازی سها به ظرفیت فراوری قبلی این محصول اضافه شد که این محلول ضد عفونی دست و سطوح، طبق فرمولاسیون توصیه شده از طرف سازمان جهانی بهداشت WHO در 2 رنگ سبز اتانولی و رنگ آبی ایزوپروپیل تهیه و فراوری شده است.

پیش از این نیز با راه اندازی این خط فراوری، روزانه 10 هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده (پنج هزار لیتر در شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و پنج هزار لیتر در شرکت داروسازی سها) در اندازه های پنج و یک لیتری در گالن هایی با نشان سیب سلامت فراوری می شد که این امر گامی برای تأمین سلامت جامعه در مقابله با ویروس کرونا بود که براساس تقاضای شدید مردم و بعد از ورود کرونا ویروس به کشور با کوشش شبانه روزی متخصصین و کارکنان شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران و شرکت داروسازی سها، این محلول ضدعفونی آنتی سپتیک به مرحله فراوری رسیده بود.

همچنین امروز خط فراوری آنژیوکت (لوله کوچکی برای تزریق در حفره بدن، مجرا یا رگ)در دو سایز (جی 20) و (جی 22) و در دو رنگ صورتی و آبی که در سال های اخیر در این شرکت متوقف شده بود با همت و کوشش متخصصان داخلی دوباره فراوری آن از سر گرفته شد. که این محصول برای تزریق مستقیم مواد دارویی، غذایی و سایر مایعات به درون جریان خون یا به منظور اقدامات تشخیصی به کار می رود و دارای یک ورودی تزریق مجهز به دریچه یک طرفه برای ممانعت از برگشت جریان مایع تزریق است و کانتر آن از جنس (FEP) است که قابلیت ردیابی از سوی اشعه ایکس را دارد.

استریل، یک بار مصرف بودن، غیر تب زا و زیست سازگار بودن از دیگر مزایای این آنژیوکت ایرانی است و سوزن این محصول از جنس استیل ضد زنگ و آغشته به لایه نازکی از سیلیکون است.

اکنون در این شرکت سرنگ های مختلف 2، 3، 5 و 10 میلی لیتر (2 و 3 تکه)، سرنگ انسولین، آنژیوکت ایرانی، صافی دیالیز، ست و مایع دیالیز، کیسه کارتریج بیکربنات سدیم (مربوط به افراد دیالیزی)، فیلتر و ست تالاسمی، انواع سوزن های زیرجلدی، سر سوزون داندانپزشکی، ست سوزون فیستولا، ست سرم و میکروست فراوری می گردد و این شرکت در خصوص پاسخگویی به نیازهای داخلی کشور به محصولات راهبردی و یک بار مصرف پزشکی هیچ مسئله ای ندارد.

شرکت تجهیزات پزشکی هلال به عنوان شرکت مادر در زمینه فراوری تجهیزات پزشکی یک بار مصرف در کشور با استفاده از دانش فنی روز، ماشین آلات مدرن و تمام اتوماتیک و بکارگیری مواد اولیه مرغوب محسوب می گردد و به تنهایی 60 درصد فراوری محصولاتی همچون سرنگ، صافی دیالیز، ست دیالیز و سرم و فیلتر تالاسمی را در کشور به عهده دارد.

شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران (سها) که زیرمجموعه سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است، بزرگترین مجتمع صنعتی و مدرن فراوری تجهیزات یک بار مصرف پزشکی در ایران است.

هدف از تأسیس شرکت سها، قطع وابستگی کشور به ورود تجهیزات پزشکی یک بار مصرف به منظور جلوگیری از خروج ارز، انتقال دانش فنی فراوری تجهیزات پزشکی و ایجاد اشتغال برای جوانان بوده است.

این شرکت از ابتدای تأسیس تا به امروز، گام های بلندی را در توسعه کمی و کیفی خود برداشته و توانسته است اهداف مشخص شده خود را تحقق بخشد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران خط فراوری ماسک سه لایه پرستاری و شیلد ماسک هلال احمر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خط فراوری ماسک سه لایه پرستاری و شیلد ماسک هلال احمر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید