خبرنگاران 114 روستای استان مرکزی با تنش آبی روبرو است

به گزارش وبلاگ سکوت، اراک - خبرنگاران - مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: 114 روستای این استان با توجه به کاهش بارندگی در سال آبی جاری، با تنش آبی روبرو هستند.

خبرنگاران 114 روستای استان مرکزی با تنش آبی روبرو است

یوسف عرفانی نسب روز یکشنبه در نخستین نشست تنش آبی استان اضافه کرد: برای تمام این روستاها، طرح های آبرسانی تعریف شده است که در صورت تخصیص اعتبارات، اجرای طرح ها کلید می خورد.

وی، قطعی برق را عاملی برای روبرو شدن مردم با قطع آب اسم کرد و گفت: به منظور کنترل و جلوگیری از قطع شدن آب و برق، مردم بایستی اصلاح الگوی مصرف را مدنظر ویژه قرار دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی ادامه داد: کمبود آب منجر به ایجاد اختلال در فراوری برق و در نتیجه قطع برق مشترکان می گردد و قطع برق تاسیسات هم آبرسانی به مشترکان را با اختلال و قطعی روبرو می نماید.

عرفانی نسب گفت: برگزاری 2 مانور دیزل ژنراتور, مانور تانکرهای آبرسانی، شناسایی روستاهای روبرو با تنش آبی، رصد تماس های مردمی از سامانه122 و برقراری کشیک پرسنل در ستاد و شهرستان ها تا انتها تابستان از اقداماتی است که در این راستا انجام می.گردد.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این مانورها آنالیز شرایط دیزل ژنراتورها برای تامین برق تاسیسات در مواقع قطع برق است که در این راستا دستورالعمل بهره برداری از دیزل ژنراتور ها به آب و فاضلاب شهرستان های تابعه هم ابلاغ شده است.

631 هزار و 764 مشترک آب و 299 هزارو 922 مشترک فاضلاب شهری و روستایی اکنون زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی قرار دارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 114 روستای استان مرکزی با تنش آبی روبرو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 114 روستای استان مرکزی با تنش آبی روبرو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید