درخواست سازمان ملل از کشورهای آ.سه.آن برای اقدام علیه خونتای میانمار

به گزارش وبلاگ سکوت، خبرگزاری خبرنگاران- سازمان ملل از کشورهای عضو آ.سه.آن خواست تا علیه ارتش میانمار فشار بیشتری وارد نمایند تا به این ترتیب از حقوق بشر و آزادی ها در این کشور حفاظت گردد.

درخواست سازمان ملل از کشورهای آ.سه.آن برای اقدام علیه خونتای میانمار

به گزارش خبرگزاری وبلاگ سکوت به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیوید سوآنسون، سخنگوی منطقه ای سازمان ملل در تایلند گفت: سازمان ملل از اعضای انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا خواسته تا با اعمال فشار بیشتر به ارتش میانمار که از اول فوریه قدرت را در این کشور به دست گرفته و با خشونت علیه معترضان رفتار می نماید، از مردم این کشور حفاظت نمایند.

روز سه شنبه، وزرای خارجی این گروه نشست غیر رسمی و مجازی ترتیب داده و به طرف های درگیر در میانمار تاکید کردند تا خویشتنداری نموده و برای یافتن یک راهکار صلح آمیز برای این بحران پیشنهاد یاری دادند.

سوآنسون گفت: ما همچنان از تمامی کشورهای عضو آ.سه.آن می خواهیم تا به صورت جامع از نفوذ خود برای حفاظت از حقوق بشر و آزادی های بنیادین در مردم میانمار استفاده نمایند. سازمان ملل همچنین حمایت قاطع خود را از مردم میانمار در پیگیری دموکراسی، حقوق بشر، صلح و اجرای قانون اعلام می نماید.

در همین حال، مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی امروز (شنبه) استفاده از خشونت علیه معترضان در میانمار را محکوم نموده و خواهان آزادی آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی خواه و دو فاکتوی این کشور شد.

وی گفت: ما سرکوب های خشونت آمیز در میانمار از سوی ارتش این کشور را محکوم می کنیم و خواهان آزادی سریع تمامی بازداشتی ها از جمله سوچی هستیم.

وی اضافه کرد، در جریان اعتراضات در میانمار دیگر کسی نباید کشته گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "درخواست سازمان ملل از کشورهای آ.سه.آن برای اقدام علیه خونتای میانمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان ملل از کشورهای آ.سه.آن برای اقدام علیه خونتای میانمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید