طباطبایی:سیستم ارزیابی معین کننده صندلی داوران است نه نام و رسم

به گزارش وبلاگ سکوت، رامین طباطبایی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به حواشی و نقدها اخیر مطرح شده از سوی بعضی داوران در خصوص رویکرد فدراسیون در این زمینه شرح داد و اینکه نتایج به دست آمده از سیستم ارزشیابی داوران معین کننده شرایط آنهاست نه نام و رسم و پیشینه آنها.

طباطبایی:سیستم ارزیابی معین کننده صندلی داوران است نه نام و رسم

وی با تاکید بر اینکه داوران از ارکان اصلی فدراسیون به خصوص در برگزاری مسابقات هستند، گفت: به همین علت توجه به صندلی و دفاع از حق و حقوق آنها اهمیت بالایی در مجموعه فدراسیون دارد طوریکه تسویه حساب با داوران یکی از اولویت ها در شروع کارم بود.

وی با یادآوری اینکه از دی ماه سال 96 مدیریتش در فدراسیون بسکتبال شروع شد، ادامه داد: زمانی که کارم را شروع کردم فدراسیون ازسال 95 مبلغ 700 میلیون تومان به داوران بدهکار بود که با توجه به مهم شماردن صندلی داوران پرداخت این مبلغ به آنها در طول سال97-96 را در دستور کار قرار داده و تمام بدهی ها را صاف کردیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه این فدراسیون در حال حاضر هیچ بدهی به داوران لیگ رجحان ندارد، اعلام نمود: هزینه لازم برای پرداخت حقوق داوران از محل ورودیه و 7 درصد قراردادها که به وسیله تیم ها باید پرداخت گردد، تامین می گردد. با اینکه دربسیاری موارد این ارقام با تاخیر به حساب فدراسیون واریز شده اما حقوق داوران را تا امروز به طور کامل پرداخت نموده ایم ضمن اینکهبرای فصل تازه مسابقات هم افزایش 50 درصدی آن را در دستور کار قرار دادیم.

طباطبایی تاکید نمود: در عین حال معتقد هستیم در فرایند داوری از حیث دانش و ارتباطات بین الملل باید تغییراتی ایجاد گردد. به همین علتاز در لیگ گذشته سیستم ارزشیابی داوران را ملاک آنالیز عملکرد آنها قرار دادیم.

وی با بیان اینکه به گفته بسیاری مربیان و بازیکنان، فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال یکی از برترین فصل ها از حیث قضاوت بود که باکمترین تنش و مشکل همراه بود، توضیح داد: در دیدارهای فصل گذشته و به خصوص بازی های حساس، سوت داور کمترین تاثیر را درجریان و نتیجه بازی داشت و همین مسئله در برگزاری کم حاشیه لیگ یاری حال بود.

رئیس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر اینکه استفاده از سیستم ارزشیابی داوران در راستای شناسایی داوران جوان است، اضافه کرد: رویکردو هدف دیگرمان از به کار بردن این سیستم، ایجاد تغییرات در بخش بین الملل بود به خصوص که خیلی از داوران جوان اما مستعد وکاربلد پشت خط مانده بودند. خروجی لازم را هم گرفتیم چرا که امروز تعداد داوران و ناظران ما نسبت به گذشته بیشتر است.

به گفته طباطبایی، سیستم ارزشیابی در فصل تازه لیگ برتر بسکتبال که از 24 مهرماه شروع می گردد هم به کار گرفته خواهد شد، وی در این زمینه گفت: نتایج مثبتی که از این سیستم در فصل گذشته گرفتیم باعث تمدید به کارگیری آن شده است. این سیستم است که بر مبنای عملکرد داوران، سطح و موقعیت آنها را معین می نماید نه نام و رسم شان و برای ما هم همین ملاک است.

وی به نقدها مطرح شده از سوی بعضی داوران طی روزهای اخیر اشاره نمود و یادآور شد: داورانی که گله مند هستند احتمالا نتوانستند خود را با سیستم منصفانه و عادلانه منطبق نمایند. دیگر اینکه داورانی که این روزها منتقد شده اند اتفاقا جزو آن دسته داورانی هستند که بعضا مربیان و مدیران طی فصل گذشته در خصوص استفاده از آنها برای دیدارهای تیم شان معترض بودند و از فدراسیون میخواستند این موضوع را لحاظ کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید نمود: در هر صورت اینکه هر داوری بتواند خود را با سیستم ارزشیابی فدراسیون منطبق نکند از گردونه خارج می گردد، تمام اقدامات فدراسیون در راستای ایجاد فضای امن و برابر برای داوران است و اینکه داوران مستعد و مستحق اما پشت خط مانده هم فرصت حضور در عرصه بین المللی را به دست بیاورند.

طباطبایی در خصوص صحبت های مطرح شده در رابطه با عدم حضور داوران ایرانی در سه پنجره پایانی انتخابی جام جهانی گفت: برای پنجره های اول تا سوم داوران ایرانی دعوت شدند، برای سه پنجره پایانی با توجه به حذف تیم های ضعیف تر و صعود تیم های قویتر اقدام به گزینش داوران بر مبنای عملکردشان شد. بنابراین بحث تعلیق داوران ایرانی برای این مرحله از مسابقات نبوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طباطبایی:سیستم ارزیابی معین کننده صندلی داوران است نه نام و رسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طباطبایی:سیستم ارزیابی معین کننده صندلی داوران است نه نام و رسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید