منحصر به فرد ترین اقامتگاه های جهان

به گزارش وبلاگ سکوت، اقامتگاه های منحصربه فرد جهان برای ماجراجویی های بعدی

منحصر به فرد ترین اقامتگاه های جهان

اقامتگاه ها (هتل های ارزان) زمانی اماکنی کثیف و نامرتب تلقی می شدند و بیشتر مردم معتقد بودند نباید تحت هیچ شرایطی قدم به داخل آن ها گذاشت. با وجود اینکه چنین تعریفی همچنان در مورد برخی از این اقامتگاه ها صادق است، به مدد دسترسی به اینترنت و انبوهی از اطلاعات سودمند شامل نظرات مسافران و گردشگران مختلف می توان رقابت شدید میان اقامتگاه های مختلف جهان در جهت جلب مشتریان بیشتر را نظاره گر بود. امروزه دیگر گذراندن شبی در اتاقی تمیز، راحت و ویژه مستلزم خرج هزینه های گزاف یا افت کیفیت نیست؛ بلکه بدین معناست که اماکن خلاقانه بسکمک وجود دارند که به مدد کار هنرمندانه با مصالحی همچون چوب، تجارب بی نظیری را پیش روی گردشگران قرار می دهند و بسیار فراتر از تخت خواب مسافرتی کوچک و یا استفاده از امکانات مشترک است (چیزی که معمولا گردشگران از چنین اماکنی در ذهن دارند). در ادامه وبلاگ سکوت برای کسانی که به دنبال تجربه هایی منحصر به فرد با بودجه های مناسب می گردند، یازده اقامتگاه بی نظیر جهان را معرفی می کند.

11.اقامتگاه پلوودیو قدیمی (Old Plovdiv)، پلوودیو، بلغارستان

شما در این اقامتگاه زیبا که به سبک بوتیک های قدیمی با مبلمان و عتیقه جات طراحی شده است، می توانید روحتان را به گذشته های دور بسپارید. این اقامتگاه که در خانه ای تاریخی با وسایل و فضایی قدیمی واقع شده است و در توازنی زیبا با محله قدیمی، محیطی منحصربه فرد را در دل این شهر زیبا برای مهمانانش فراهم آورده است. با وجود اینکه این اقامتگاه هم از لحاظ معماری و هم از لحاظ دکوراسیون تماما سبکی قدیمی دارد، صاحبان آن با ارائه امکاناتی همچون صبحانه رایگان، وای فای، پارکینگ و گشت و گذارهای روزانه ماجراجویانه و فرهنگی سعی دارند لحظات خوشی را برای تمامی مهمانان فراهم آورند.

10.اقامتگاه Dawson City River، یوکان، کانادا

برای آن دسته از افرادی که به دنبال کشف مناطق شمالی کانادا هستند و برای آن هایی که به دنبال تجربه ای تازه در مناطق روستایی هستند (به معنای واقعی کلمه روستایی) این هتل که شمالی ترین اقامتگاه کانادا به شمار می رود، می تواند لحظات خوشی را رقم بزند. اقامتگاه Dawson City River که در حاشیه غربی رودخانه یوکان واقع شده است منظره زیبایی از شهر داوسون را پیش رو دارد. از آن حیث که این منطقه به شبکه برق شهر و سیستم آبرسانی متصل نیست، برای مالک این هتل، دیتر رینماس این فرصت به دست آمده که سبک زندگی شمالی را همچنان حفظ نماید. این مکان فوق العاده با ویژگی های بی نظیری همچون دور بودن از امکانات نوینیهمچون برق و تکنولوژی، کابین های بسیار ساده در دل طبیعت، آشپزی در هوای آزاد، قایق رانی و مناطق جالب توجه بسیار، روح ماجراجویانه گردشگران را اقناع می کند. دیدن این منطقه برای هر کسی که به دنبال نگرشی جدید و گسستن از زندگی مدرن و راحت طلبانه است، اکیدا توصیه می شود.

9.هتل کپسولی ریوکان، کیوتو، ژاپن

این هتل در واقع سبکی ژاپنی دارد و با داشتن تخت خواب های سفری به سبکی کاملا ویژه، همچنان به سنت اقامتگاه های این چنینی وفادار مانده است. هر تخت خواب در فضایی کپسول مانند محصور است و همراه با امکاناتی همچون تهویه شخصی، تلویزیون صفحه تخت دیواری و قفسه قفل دار، فضایی کاملا شخصی را برای مسافران به وجود می آورد. علاوه بر آنچه گفته شد، این اقامتگاه همچنین، دارای اتاق های خصوصی به سبک ژاپنی، یک سالن و مجموعه ای از لباس های کیمونوی به روز برای پرو می باشد.

8. اقامتگاه شهری سیاتل(City Hostel Seattle)، واشنگتن، ایالات متحده

این بهشت رویایی که نمایی بسیار هنرمندانه دارد به دلیل سبک دکوراسیون فوق العاده اش که در آن طراحی هر اتاق به وسیله یک هنرمند محلی اجرا شده است، فضایی بسیار روَیایی پیدا کرده است. قرار دریافت این اقامتگاه در هتل تاریخی لورن (پاتوق هنرمندان مشهور از دهه 1930) و همچنین نمایش رایگان فیلم در سینمای خانگی بر جذابیت آن افزوده است. از دیگر امکانات این اقامتگاه دوست داشتنی باید به صبحانه رایگان، کارکنان بی نظیر و موقعیت فوق العاده آن در شهر اشاره کرد که این مکان را به بهترین اقامتگاه سیاتل با قیمتی مناسب تبدیل کرده است.

7.اقامتگاه زندان اتاوا، انتاریو، کانادا

اگر به دنبال گذراندن شبی در یک زندان (البته بدون تمام موانع قانونی معمول زندان ها) هستید، با سفر به پایتخت کانادا می توانید خواسته تان را محقق کنید. اقامتگاه زندان، در حقیقت زندانی 150 ساله است که در بخش مرکزی شهر جای گرفته است. این اقامتگاه امکاناتی را در هرکدام از سلول ها (به سبک خوابگاهی) و همچنین در بخش سابق افسران (اتاق های خصوصی که بطور معمول خانوادگی هستند) فراهم آورده است. اقامتگاه زندان اتاوا امکانات رایگانی همچون وای فای، صبحانه و بازدید روزانه از بخش های مختلف زندان را پیش روی مهمانانش می گذارد. همچنین باید به همگی این موارد، صاحبان خارق العاده اقامتگاه را نیز اضافه کنید که در وب سایتشان با جمله اگر خوش شانس باشید می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای روح بببینید، نیازی هم به تشکر از ما نیست به مهمانشان خوش آمد می گویند.

6. اقامتگاه Clayzy House، کو لانتا، تایلند

این اقامتگاه رویایی که در سواحل غربی کشور زیبای تایلند واقع شده است با مزایایی همچون آرامشی مثال زدنی، محیطی مناسب برای تفریحات ماجراجویانه، موسیقی محیطی و فضایی هنرمندانه تجربه ای جدید را پیش روی گردشگران می گذارد و این مکان را به خانه دوم آنها مبدل می سازد. Clayzy House کاملا با دست ساخته شده است و در ساخت آن از مواد و مصالح محلی همچون گل، بامبو و تخته استفاده شده است. این اقامتگاه شامل سه خانه و خوابگاه است و محیطی هنرمندانه را برای آن دسته از گردشگرانی که عاشق طبیعت هستند و از زندگی به ابتدایی ترین شکل ممکن نمی هراسند (طبقات از گل ساخته شده اند و حمام نیز مشترک است) فراهم می آورد. از جاذبه های این اقامتگاه باید به شب های میکروفون (برنامه های هنری اعم از شعرخوانی، داستان خوانی و یا برنامه های کمدی که در آن مخاطبان نیز می توانند برنامه های خود را اجرا نمایند)، سبک هنری خانه ها و واقع شدن در مکانی بکر درنزدیکی ساحل اشاره کرد. برخی از گردشگران معتقدند که این اقامتگاه در نوع خود بهترین اقامتگاه جهان است که با فضای حیرت انگیزش توانسته آن ها را مجاب کند تا بیش از مدت برنامه ریزی شده در آنجا بمانند.

5.Tulia House Backpackers، مومباسا، کنیا

بخش اعظم این اقامتگاه که در سواحل مومباسا واقع شده است با اتاق های خصوصی و اتاق هایی به سبک خوابگاهی برای گردشگرانی که به دنبال اقامتگاه هایی با قیمت مناسب هستند، مکان مناسبی به شمار می رود. ویژگی استثنایی این اقامتگاه فرصت تجربه یک شب به سبک آفریقایی را در اختیار مهمانان قرار می دهد. گردشگران می توانند به جای استفاده از اتاق های خوابگاهی در بناهای سنتی، در این مکان با سقف سنگی و دیوارهای پرده ای سکنی گزینند که در آن ها به جای تخت از بانوج های فانتزی (به همراه ملحفه و یک پشه بند به منظور راحتی بیشتر) برای استراحت استفاده می شود. این اقامتگاه با داشتن ویژگی هایی همچون مناظر چشم نواز، نمایش فیلم در فضای آزاد، باربکیوهایی در کنار استخر، مسابقات نوشیدنی پنگ (نوعی بازی که در آن شرکت نمایندگان تلاش می نمایند توپ های تنیس را درون لیوان های نوشیدنی بیندازند و شرکت نمایندگان طرف مقابل باید نوشیدنی همان لیوانی که توپ درون آن افتاده است را بنوشند). به علاوه، گشت و گذار و قایق رانی در اطراف رستوران های ساحلی، تجربه ای بی نظیر را برای گردشگران پدید می آورد.

4.اقامتگاه قارچی (Mushroom Point)، سیهانوکویل، کامبوج

همانطور که از نام این اقامتگاه پیداست، خوابگاه ها و اتاق های خصوصی آن در واقع کلبه هایی از جنس کاه هستند و ظاهری شبیه به قارچ دارند که این مکان را به یکی از خلاقانه ترین اقامتگاه ها در نوع خود تبدیل کرده است. یکی از ویژگی های جالب این اقامتگاه استفاده از تخت های دو نفره حصیری به همراه پشه بند به جای تخت خواب های سفری است. این اقامتگاه با امکاناتی همچون کلبه های خصوصی محدود با حمام خصوصی و ایوانی کوچک، غذا با کیفیت عالی، باغ های بسیار زیبا و موقعیتی بی نظیر در نزدیکی ساحل، گردشگران بسکمک را شیفته خود کرده است.

3.خانه درختی قدیر(Kadirs Tree Houses)، اولیمپس، ترکیه

آیا تا به امروز به این فکر کرده اید که برای مدتی سبک زندگیتان را تغییر دهید و زندگی در دل جنگل را تجربه کنید؟ اگر جوابتان مثبت است بی تردید این اقامتگاه محل تحقق رویای شماست. خانه سه گانه قدیر در حقیقت اقامتگاهی با قیمت مناسب است که در منطقه بسیار زیبای آنتالیا و در نزدیکی ساحل اولیمپس واقع شده است. در این مکان شما می توانید بین اقامت در کلبه ها (به همراه تهویه هوا و استانداردهای لازم) و خوابگاه های واقع شده در خانه های سنتی سه گانه (که در حقیقت ویژگی منحصربه فرد این اقامتگاه هستند) یکی را انتخاب کنید. این محل زیبا، رستوران غذاهای دریایی، اغذیه فروشی و مناظری حیرت انگیز دارد. صبحانه و شام معمولا جزء هزینه های اقامت محسوب می شوند که باعث شده است به همراه دیگر مزایای قدیر، این مکان تبدیل به انتخاب اول گردشگران شود.

2.اقامتگاه جامبو، استکهلم، سوئد

احتمالآ تا کنون از خود پرسیده اید که: آیا می شود سوار بر یک هواپیمای در حال حرکت خوابی راحت را تجربه کرد یا خیر؟ جواب منفی است؛ اما در اقامتگاه جامبو شما می توانید کمی در این حال و هوا فرو روید. این هتل-اقامتگاه که در هواپیمای بویینگ 747 ساخته شده است شامل فضایی خوابگاهی و سوییت خصوصی با چشم اندازی وسیع در اتاقک خلبان می باشد. اقامتگاه جامبو در فرودگاه شهر آرلاندا واقع شده است که به مسافرین عبوری این فرودگاه فرصت اقامتی کوتاه مدت را می دهد.

1.شاتو باهیا - کبک، کانادا

اگر می خواهید رویای دوران کودکیتان، زندگی در قلعه شاه پریان را به واقعیت بدل کنید، اما قادر به پرداخت هزینه های گزاف نیستید باید بگوییم که شما به آرزویتان خواهید رسید. این قلعه چوبی که ساخت آن 18 سال بطول انجامید، شامل فضای خوابگاهی و اتاق های خصوصی، سالن پذیرایی، چهار برج و هفت مناره کوچک می باشد. اقامت شما در شاتو باهیا شامل صبحانه رایگان و (با صرف اندکی هزینه بیشتر) صرف شام در سالن پذیرایی در کنار شمع های روشن، تفریحاتی در قلعه و جنگل های اطراف آن در شبه جزیره گاسپه می باشد. آن دسته از افرادی که مهارت خاص در ساختمان سازی و دو هفته وقت آزاد دارند می توانند از اقامت رایگان این هتل زیبا در مقابل کمک به ساخت بخش تکمیل نشده آن استفاده نمایند.

منبع: سفرمی

به "منحصر به فرد ترین اقامتگاه های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منحصر به فرد ترین اقامتگاه های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید