7 جاذبه دیدنی کشور کره جنوبی

به گزارش وبلاگ سکوت، کشور کره جنوبی در دهه های اخیر به یکی از قطب های اصلی گردشگری در شرق آسیا تبدیل شده است. کره جنوبی توانسته است در طی این سال ها با ترکیب عناصر مدرن و سنتی، جاذبه های گردشگری بسیاری را خلق کند. غذاهای متنوع و لذیذ، فرهنگ و تاریخ غنی، لباس های محلی، مکان های تاریخی و… از مواردی است که هر گردشگری را به کره جنوبی می کشاند. زیرساخت های شهری و گردشگری مانند قطارهای سریع السیر به گونه ساخته شده است تا بهترین خدمات را به توریست ها ارائه دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا چند مورد از معروف ترین جاذبه های گردشگری کره جنوبی را معرفی کنیم.

7 جاذبه دیدنی کشور کره جنوبی

1)برج سئول

اگر به دنبال یک چشم انداز 360 درجه از شهر سئول هستید حتما باید از برج سئول دیدن فرمایید. این برج بر روی کوه نامسان (Namsan) بنا شده است و در نزدیکی محوطه پارک نامسان نیز واقع شده است. اگر علاقه به پیاده روی در طبیعت دارید، برج سئول بهترین گزینه برای کوهنوردی است. شما در برج سئول 500 متر از سطح شهر و دریا فاصله دارید، تمامی شهر سئول از یک جهت و طبیعت و جنگل های کوهستانی را سمت دیگر، در زیر پای شما است.

اگر از جمله کسانی هستید که بنابه دلایلی علاقه ای به پیاده روی های طولانی ندارید می توانید از تله کابین برای رسیدن به برج سئول استفاده کنید. این تله کابین شما را از داخل شهر تا نزدیکی های برج سئول خواهد برد. در نزدیکی برج سئول دهکده ای باستانی به نام نامسان هانوک (Namsan Hanok) وجود دارد. در این دهکده 5 خانه قدیمی وجود دارد که در فرهنگ کره به آن هانوک گفته می شود. در سال های اخیر خانه های دهکده جهت بازدید عموم، بازسازی شده اند.

2) کاخ چانگ دیوک گونگ

همواره کاخ ها و اقامتگاه های پادشاهان، یکی از دیدنی ترین و محبوب ترین مکان های تاریخی هستند. کشور کره جنوبی به دلیل تاریخچه سلطنتی عظیمی که دارد، در جای جای خاک خود کاخ های مجللی بسیاری را داراست. در قرن پانزدهم میلادی 5 کاخ عظیم در اطراف سئول توسط خاندان چوسان (Joseon) ساخته شد. همواره قصر چانگ دیوک گونگ از محبوب ترین کاخ های سلطنتی در بین دیگر کاخ ها بوده است. این کاخ به تنهایی مجموعه ای از چندین ساختمان و باغ های مختلف است. برخی از

این ساختمان ها به محل استراحت خاندان سلطنتی تعلق داشت. کتابخانه و سالن مطالعه، سالن های غذاخوری و اتاق ها کار و ملاقات از دیگر بخش های این کاخ عظیم هستند. در پشت محوطه اصلی قصر چانگ دیوک گونگ یک باغ 30 هکتاری نیز وجود دارد. این باغ به زیبایی هرچه تمام تر طراحی شده است. دریاچه های رنگارنگ، ساختمان های پاگودا، انواع گونه های گیاهی و جویبارها از دیدنی های باغ کاخ چانگ دیوک گونگ هستند.

3)پارک ملی سئوراکسان

پارک ملی سئوراکسان (Seoraksan)یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین پارک های ملی دنیا محسوب می شود. این پارک ملی تنوع زیستی و گیاهی فراوانی دارد، بیش از 1500 گونه جانوری و گیاهی در پارک ملی سئوراکسان زندگی می نمایند. این پارک سرسبز مسیرهای کوهنوری و پیاده روی فراوان، دریاچه، آبشار و نهرهای بسیاری را در خود جای داده است.

اگر از جمله کسانی هستید که به معابد بودائی علاقه مند هستید، حتما باید به پارک ملی سئوراکسان سری بزنید. اطراف این معابد حوضچه هایی زیادی که از جویبارهای کوهستانی تغذیه می نمایند، وجود دارد. اگر علاقه ای به پیاده روی ندارید و دوست دارید مناظر اطراف را از ارتفاع کوه سئوراکسان ببینید، می توانید سوار تله کابین داخل پارک شوید.

4)شهر بوسان

یکی دیگر از شهرهای پربازدید کشور کره جنوبی، شهر بوسان است. این شهر زیبا در کنار مناطق ساحلی و دریا واقع شده است. شهر بوسان به عنوان دومین شهر عظیم کره جنوبی، فرهنگ و تاریخ زیادی را در کارنامه خود ثبت کرده است. دهکده گامِچئون (Gamecheon)و معبد بئومئوسا در شهر بوسان قرار دارند. اگر با منطقه سانتورینی در یونان آشنایی دارید، حتما از بازدید دهکده گامِچئون استقبال می کنید. این دهکده زیبا بر بالای صخره های مشرف بر دریا بنا شده است.

عاشقان غذاهای دریایی حتما می دانند که بازار جاگالچی (Jagalchi) در شهر بوسان واقع شده است. این بازار، عظیم ترین مرکز تجاری غذاهای دریایی کره محسوب می شود. شما می توانید در این بازار انواع غذاهای دریایی رو سفارش دهید، اگر اهل آشپزی نیستید یا دوست ندارید زحمت درست کردن غذاهای دریایی را به دوش بکشید، باید این خبر خوش را به شما بدهم که حتی این امکان وجود دارد که ماهی هایی که از بازار جاگالچی خریداری کرده اید را به آشپزهای مخصوص آنجا بسپارید تا برای شما لذیذترین غذایی دریایی ممکن را آماده و سرو نمایند.

5)شهر جئونجو

شهر جئونجو از شهر های تاریخی کره جنوبی است، این شهر در گذشته پایتخت معنوی خاندان چوسان محسوب می شد. از وقتی که وارد این شهر تاریخی می شوید، حس و حال زندگی در کره باستان در وجود شما غالب می شود. جئونجو دهکده ای پر از خانه ها قدیمی کره ای و معابد باستانی است. برخی از این خانه ها باستانی تبدیل به موزه، رستوران و هتل شده اند. شما می توانید از سئول با قطار به شهر جئونجو سفر کنید.

6)جزیره ججو

اگر به دنبال یک سفر متفاوت و خاطره انگیز هستید حتما باید به جزیره ججو کره جنوبی سفر کنید. جزیره ججو در صورت سفر هوایی یک ساعت با شهر سئول فاصله دارد. هالاسان (Hallasan)بلند ترین کوه کشور کره جنوبی در جزیره ججو واقع شده است. کوه های آتشفشانی و غارهای اسرار آمیز ساخته شده از لاوا سرتاسر این جزیره اعجاب انگیز را پوشانده اند.

ساحل جونگمون (Jungmun) از دیگر مکان های دیدنی جزیره جیجو است. طبعیت بی نظیر و دریای آبی چیزی است که همه گردشگران به دنبال آن هستند. شما در این ساحل شاهد یکی از قدیمی ترین سنت های این جزیره خواهید بود. بر اساس این سنت زنان غواص بدون هیچ تجهیزات غواصی به زیر آب دریا رفته تا انواع مختلف ماهی و صدف و مروارید را صید نمایند.

7)منطقه غیرنظامی در مرز دو کره شمالی و جنوبی

بدون شک می توان گفت جالب ترین و هیجان انگیزترین تجربه سفر را می توانید در منطقه غیرنظامی (DMZ)تجربه کنید. سال های بسیاری است که شبه جزیره کره به دو کشور کره شمالی و جنوبی تقسیم شده است. این دو کشور روابط سیاسی پرتنشی دارند و همان طور که می دانید هیچ رفت و آمدی از کره جنوبی به کره شمالی وجود ندارد. اما بازدید از منطقه غیرنظامی (DMZ)که نزدیک به منطقه پانمونجوم (Panmunjom)است، این امکان را برای شما فراهم می کنید که نزدیک ترین تجربه حضور در کره شمالی را داشته باشید.

در حقیقت این مکان یک منطقه مرزی محسوب می شود و به همین خاطر به شدت تحت مراقب و دیدبانی واقع شده است. بازدید از این منطقه تنها با تورهای گردشگری مخصوصی امکان پذیر است. در منطقه غیرنظامی (DMZ)، شما از اتاق کنفرانس کمیسیون آتش بس ارتش و فروشگاه خرید سوغاتی در کره شمالی بازدید می کنید. چندین موزه و پارک نیز در این منطقه ساخته شده اند.

سئولکره جنوبی

منبع: الی گشت

به "7 جاذبه دیدنی کشور کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 جاذبه دیدنی کشور کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید