شروع بارش برف و باران در 19 استان از فردا

به گزارش وبلاگ سکوت، خبرنگاران:سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی به کشور خبر و نسبت به بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آب گرفتگی و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داد.

شروع بارش برف و باران در 19 استان از فردا

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن تشریح آخرین پیش بینی های هواشناسی از ورود سامانه بارشی به غرب کشور طی فردا (29 مهر) اطلاع داد.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی طی 24 ساعت آینده در غالب منطقه ها کشور جوی آرام و پایدار حاکم می گردد. در شرق کشور وزش باد شدید و در بعضی منطقه ها خیزش گرد و خاک پدیده غالب خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آدینه (29 مهر) با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در استان های واقع در شمال غرب، بعضی نقاط واقع در غرب و دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین و البرز ابرناکی، رگبار باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد بعلاوه به تدریج با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ابرناکی و بارش باران در سواحل دریای خزر نیز همراه با کاهش دما آغاز می گردد.

ضیاییان در ادامه گفت: روز شنبه (30 مهر) اندازه بارش در این منطقه ها تشدید می گردد و در استان های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده و باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد رخ می دهد. روز یکشنبه (اول آبان) فعالیت سامانه بارشی در شمال غرب کاهش می یابد و در سواحل دریای خزر و در استان های اردبیل، خراسان شمالی و شمال استان های خراسان رضوی و سمنان بارش پراکنده ادامه خواهد داشت و به تدریج سامانه بارشی از شمال شرق کشور خارج می گردد. روز دوشنبه (2آبان) برای بعضی منطقه ها غرب و غرب سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

وی اضافه کرد: تا روز یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور و استان های واقع در نوار غربی و دامنه های جنوبی البرز مرکزی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می گردد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (29 مهر) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی در بعد از ظهر و وزش باد شدید و گرد و خاک و در شب کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 28 درجه سانتیگراد و روز شنبه (30 مهر) کمی ابری تا نیمه ابری در بعد از ظهر وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد خواهد بود.

ضیاییان در انتها اظهار کرد: طی امروز و فردا اهواز با دمای 38 و 37 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهر کرد با دمای 1- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

زمان آغاز: ظهر آدینه 1401/07/29

زمان خاتمه: یکشنبه 1401/08/01

نوع مخاطره: باران، رگبار باران، در ارتفاعات بارش برف، وزش باد شدید موقتی، کاهش نسبی دما و در منطقه ها گرمسیر با رعدوبرق

منطقه اثر:

آدینه 1401/07/29: اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه و شمال ایلام.

شنبه 1401/07/30: اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، کرمانشاه، شمال ایلام، شمال لرستان، همدان، شمال مرکزی، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی.

یک شنبه 1401/08/01: گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، البرز، تهران، شمال سمنان و ارتفاعات قزوین و زنجان.

اثر مخاطره: لغزندگی جاده، اختلال در سفرهای بین شهری در عبور از گذرگاه های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، احتمال آبگرفتگی محدود، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال خسارت به کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ رو، تسریع در برداشت محصولات زراعی و باغی و تسریع در کاشت محصولات پاییزه.

توصیف سامانه دوم: افزایش گرادیان فشاری

زمان آغاز: پنجشنبه 1401/07/28

زمان خاتمه: یکشنبه 1401/08/01

نوع مخاطره: وزش باد شدید و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر:

پنجشنبه 1401/07/28: آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان و زنجان.

آدینه 1401/07/29: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، شمال همدان و شمال کرمانشاه.

شنبه 1401/07/30: کردستان، زنجان، کرمانشاه، مرکزی، جنوب آذربایجان غربی، لرستان، قزوین، جنوب سمنان، قم، تهران، شمال شرق اصفهان، خراسان رضوی و خراسان شمالی.

یکشنبه 1401/08/01: کردستان، زنجان، کرمانشاه، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال و غرب اصفهان و جنوب آذربایجان غربی.

اثر مخاطره: احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه های موقت و شکستن درختان کهنسال، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و احتمال تاخیر در پرواز

توصیه: احتیاط در تردد، اجتناب از فعالیت های فیزیکی در فضای باز بویژه گروه های حساس، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره، استحکام سازه های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها.

منبع: توریسم آنلاین

به "شروع بارش برف و باران در 19 استان از فردا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بارش برف و باران در 19 استان از فردا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید