از خواص ملون برای سلامتی غافل نشوید!

به گزارش وبلاگ سکوت، با نزدیک شدن به فصل گرما یکی از برترین گزینه ها برای جبران کمبود آب بدن مصرف میوه های آب دار نظیر ملون است.

از خواص ملون برای سلامتی غافل نشوید!

یکی از توصیه های پزشکان که همیشه برای سلامت بدن بر آن تاکید شده مصرف آب است اما آدمی تا میزان ای می تواند آب بنوشد و به ویژه با نزدیک شدن فصل گرما برای جبران کمبود آب بدن باید چاره ای اندیشید که مصرف میوه های آب دار یکی از گزینه ها است. وبلاگ سکوت در این مطلب همه آنچه درباره خواص ملون پر فایده باید بدانید را گرده آوری نموده است.

پیشگیری از مسائل بینایی

ویتامین A و کارتنوئیدها به اندازه زیادی در ملون وجود دارند. این مواد به پیشگیری از مسائل بینایی و حفاظت از چشم ها یاری می کند. بتاکاروتن نقش چشمگیری در پیشگیری از آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و حساسیت به اشعه UV دارد.

سلامت قلب

فیبر موجود در این ملون ها به طور چشمگیری کلسترول بد در بدن انسان را کاهش می دهد و از شما در مقابل تصلب شریان ها محافظت می کند. پتاسیم موجود در این میوه نقش گشادنماینده عروق را دارد و خطر حملات قلبی، بیماری های عروق کرونر قلب و … را کاهش می دهد. بعلاوه سطح فشارخون را کنترل می کند.

پیشگیری از دیابت

پکتین و دیگر شکل های فیبر به تنظیم ترشح گلوکز در جریان خون یاری می نمایند. ازاین رو پکتین موجود در ملون در پیشگیری از دیابت موثر است.

سلامت دستگاه گوارش با ملون

همه فیبرهای خوراکی، خصوصا پکتین، به دفع مدفوع و حذف مسائل گوارش یاری می نمایند. فیبر قابل حل باعث می شود احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری می کند. به همین علت برای کسانی که یک رژیم غذایی سخت را دنبال می نمایند مصرف ملون توصیه می شود.

پیشگیری از سرطان

ملون ها دارای ترکیبات ارگانیک متنوعی هستند که ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال سرطان روده، ریه، سینه و دهان دارند. این ترکیبات رادیکال های آزادی که مسئول بروز سرطان هستند را خنثی می نمایند.

بهبود ایمنی بدن

ملون و ترکیبات آن قدرت ایمنی در بدن انسان را بالا می برند و شما را سالم و متناسب نگه می دارند. این میوه ویتامین C و ویتامین A زیادی دارد که آنتی اکسیدان هستند و به حفاظت از بدن در مقابل تمام بیماری ها و عفونت ها یاری می نمایند.

خاصیت ادرارآور یکی از خواص ملون

خاصیت ادرارآور ملون به درمان مسائل کلیه و بیماری های حاد یاری نموده و اگزما را درمان می کند. اگر ملون را همراه با لیمو مصرف کنید به طرز شگفت آوری در درمان نقرس موثر است.

توصیه آخر

نباید فراموش کنید مصرف زیاد ملون، دستنبو، طالبی و گرمک برای بیماران دیابتی، ورم روده و سوءهاضمه ضرر دارد و موجب نفخ روده و معده و درد معده می شود.

بعلاوه دانشمندان با تحقیق بر پوست این میوه ها دریافته اند که پوست آن ها می تواند منبعی برای مسمومیت غذایی باشد؛ از این رو شستن کامل میوه ها بسیار توصیه می شود.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب خواص شوکه نماینده ریواس برای سلامتی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "از خواص ملون برای سلامتی غافل نشوید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خواص ملون برای سلامتی غافل نشوید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید