استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای توسعه متوازن شهر

به گزارش وبلاگ سکوت، خبرنگاران/زنجان مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: اجرای پروژه کمربندی شمالی شهر زنجان باعث توسعه متوازن در این شهر شده و مشکل ترافیکی نیز حل خواهد شد.

استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای توسعه متوازن شهر

به گزارش وبلاگ سکوت و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، مسعود بیات منش به پروژه کمربندی شاقتصادی شهر زنجان که جزو پروژه های مصوب رپیس جمهور به استان است، اشاره نمود و اضافه کرد: طول این پروژه 25 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه در حال مطالعه و تجهیز کارگاه هستیم و این پروژه برای اجرا به تنهایی به 3000 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد، توضیح داد: طبق دستور رئیس جمهور، اعتبار این پروژه از محل ارزش اضافه کرده منابع اقتصادی استان تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه کل اعتباری که برای پروژه ها از همه منابع تخصیص پیدا می نماید حدود 300 میلیارد تومان است، گفت: تامین 3000 میلیارد تومان با نرخ روز برای اجرای پروژه کمربندی شاقتصادی شهر زنجان 10 تا 15 سال طول می کشد ولی با برنامه ریزی اجرا شده برای اجرای این پروژه، زمان بندی چهار ساله بر اساس تامین منابع اقتصادی استانی تعریف شده است.

بیات منش متذکر شد: منابع اقتصادی پروژه کمربندی شاقتصادی شهر زنجان از محل ارزش اضافه کرده زمین هایی که در کنار این کمربندی ساخته می گردد، استفاده خواهد شد و در این میان موافقت ها از سازمان ملی زمین و مسکن گرفته شده و در قالب پروژه های نهضت ملی مسکن اجرا می گردد.

وی با اشاره به اینکه سال جاری منابع اقتصادی اداره کل راه و شهرسازی استان افزایش یافته است، گفت: به لحاظ اعتباری 80 درصد اعتبارات ملی در حوزه راه افزایش یافته است.

مدیرکل راه شهرسازی استان زنجان با تاکید بر این اینکه اعتبار برای اجرای 8 پروژه راهسازی در استان طی سال گذشته 160 میلیارد تومان بود، متذکر شد: سال جاری این اعتبارات به 300 میلیارد تومان افزایش یافت که تا به امروز 85 درصد اعتبارات تخصیص یافته و تا انتها سال نیز 15 درصد به جای مانده تخصیص می یابد.

بیات منش با تاکید بر اینکه پروژه کمربندی شاقتصادی شهر زنجان برای مرکز استان حیاتی است، اضافه کرد: پیشران توسعه استان مرکز استان است؛ چراکه شهر زنجان توسعه یابد استان هم به تبع آن ترقی و پیشرفت می نماید.

وی ادامه داد: با اجرای این پروژه بسیار مهم، مشکل ترافیکی شهر زنجان حل می گردد و باعث جذب جهانگرد به مرکز استان خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای پروژه کمربندی شاقتصادی شهر زنجان باعث توسعه متوازن در شهر زنجان می گردد، اعلام نمود: غرب شهر زنجان نسبت به شرق زنجان توسعه متناسبی ندارد و شرق زنجان که به سمت تهران است، پیشرفته تر از غرب شهر زنجان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای توسعه متوازن شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از ظرفیت نهضت ملی مسکن برای توسعه متوازن شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید