بازی در فیلم کوتاه برایم ارجحیت دارد

به گزارش وبلاگ سکوت، خبرگزاری خبرنگاران-بازیگر فیلم سینمایی برف با اشاره به علاقه اش برای نقش آفرینی در فیلم های کوتاه، گفت: بازی در فیلم های کوتاه را دوست دارم، چراکه شاخه ای هنری است که مهجور واقع شده اما برای من بسیار جذاب است و به نظرم این قبیل آثار ماندگارتر هستند.

بازی در فیلم کوتاه برایم ارجحیت دارد

به گزارش وبلاگ سکوت و به نقل از ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به نقل از ایرنا، محمدرضا غفاری درباره اهمیت و صندلی فیلم کوتاه، گفت: فیلم کوتاه برای من صندلی قابل احترامی دارد. کوشش می کنم که حداقل سالی یک فیلم کوتاه کار کنم و تا به امروز در بیش از 35 اثر کوتاه ایفای نقش نموده ام. درواقع، رویکردم این است که از افرادی که در ابتدای راستا فیلم سازی قرار دارند، حمایت کنم.

وی ادامه داد: نگاهم این است که کار کردن در فیلم های کوتاه منجر به شناختن افراد جدید، زاویه دید و نگاه آن ها می گردد. همچنین به من این اجازه را می دهد که تجربی تر کار کنم و شخصیت های جدید و نقش های تازه ای را تجربه کنم.

غفاری درباره بازیگری در فیلم های کوتاه گفت: شخصیت پردازی و بازیگری در کار کوتاه به اقتضای زمانی که در اختیار داریم، سخت تر از دیگر آثار است. به همین دلیل وسواس بیشتری را برای انتخاب کار به خرج می دهم و کوششم این است که فیلم نامه های متفاوت تری را کار کنم.

وی ادامه داد: من در فیلم های کوتاه بسیاری از کارگردان ها بازی کردم که بعدتر فیلم های بلندشان را ساخته اند و تبدیل به فیلم سازهای موفقی شدند.

بازیگر فیلم هفت و نیم درباره سطح کیفی آثار سینمایی کوتاه گفت: سال قبل هنرجوهای یک کلاس کارگردانی فیلم های کوتاهشان را ساخته بودند و جشنواره فیلم برگزار نموده بودند. من از اعضای هیات بازبینی این جشنواره بودم و به تماشای 70 اثر کوتاه نشستم. می توانم بگویم از این تعداد حداقل 30 فیلم، از نظر تکنیک ساخت سطح بسیار بالایی داشتند و من را حیرت زده کردند.

وی درباره مهجور واقع شدن سینمای کوتاه گفت: در هر صورت این واقعیت وجود دارد که فیلم کوتاه کمتر از آثار سینمایی دیده می گردد اما در چند سال گذشته در این حوزه رو به جلو حرکت نموده ایم و آثار کوتاه بیشتری دیده شده اند. برای مثال آثار کوتاه در وی او دی ها نمایش دارند و بستر پخش شان بیشتر مهیا است.

غفاری گفت: درهرحال سینمای کوتاه به دلیل ماهیتی که دارد، مخاطب خاص خود را می طلبد اما این روزها می بینیم که بچه های دهه 80 علاقه بیشتری به تماشای آثار کوتاه از خود نشان می دهند و این جریان به نفع سینمای کوتاه است. برای مثال من دوستانی دارم که سینماگر نیستند اما فیلم کوتاه را دنبال می نمایند و این، جای خوشحالی دارد.

بازیگر آباجان ادامه داد: بازی در فیلم های کوتاه را دوست دارم چراکه هنری است که متاسفانه مهجور واقع شده است. این حوزه برای من جذاب است و به نظرم فیلم های کوتاه جزو آثار ماندگارند.

غفاری درباره شرایط بازگشت سرمایه در حوزه فیلم های کوتاه گفت: امیدوارم به زودی فرهنگ اکران آنلاین آثار شکل گرفته و رواج یابد، مردم بلیت بخرند و در فضای آنلاین آثار کوتاه را تماشا نمایند تا چرخه اقتصادی در آثار کوتاه نیز بچرخد و برگشت و سود اقتصادی در این حوزه به بهترین شکل، صورت بگیرد. البته در حال حاضر هم با حضور فیلم های کوتاه در جشنواره های خارجی و برگزیده شدنشان، این بازگشت اقتصادی تا حدودی اتفاق می افتد.

بازیگر فیلم سینمایی برف درباره برگزاری جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: به عنوان بازیگر ترجیحم اکران و نمایش آثار است اما به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا چاره ای نیست و بهترین تصمیم، همین رویکردی است که جشنواره در پیش گرفته است. من دوست دارم با مثبت اندیشی به قضایا نگاه کنم، در نتیجه به بیماری کرونا هم از این دید نگاه می کنم که این امکان را برایمان فراهم کرد که در خانه بمانیم و فیلم ببینیم و این بحران دستکم جریان اکران و نمایش آنلاین آثار را تسریع کرد.

سی و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی با برگزاری نشست های 37-20 تا فردا شنبه 17 آبان ادامه دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "بازی در فیلم کوتاه برایم ارجحیت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازی در فیلم کوتاه برایم ارجحیت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید