بسپاریم حلقه وصل کارفرما و مجری مهندسی

به گزارش وبلاگ سکوت، ایده اولیه زمانی ایجاد شد که ما به عنوان شرکت مهندسی برای برخی از کارها امکان استخدام نداشتیم و احتیاج به برون سپاری این پروژه ها داشتیم اما هیچ منبع تخصصی و مطمئنی برای این کار پیدا نکردیم.

بسپاریم حلقه وصل کارفرما و مجری مهندسی

استارتاپ بسپاریم توسط رضا حجتی بنیانگذاری شده است. رضا 27 ساله و متولد شهر میانه در استان آذربایجان شرقی است. او دانش آموخته مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران زلزله، از دانشگاه شهید بهشتی است.

ایده استارتاپ بسپاریم چطور شکل گرفت؟

برون سپاری پروژه در زمینه های مختلف، چندین سال است که در کشور جای خود را باز نموده و البته شاهد رشد و گسترش این موضوع هستیم. رشته های فنی مهندسی هم از این موضوع مستثنا نیستند. اما نبود فرآیند سیستماتیک و یکپارچه برای برون سپاری پروژه های مهندسی در کشور، ما را ترغیب کرد تا در این راستا حرکت کنیم.

ایده اولیه زمانی ایجاد شد که ما به عنوان شرکت مهندسی برای برخی از کارها امکان استخدام نداشتیم و احتیاج به برون سپاری این پروژه ها داشتیم اما هیچ منبع تخصصی و مطمئنی برای این کار پیدا نکردیم. این موضوع باعث شد تا پلتفرمی برای این کار ایجاد کنیم تا علاوه بر شرکت مهندسی خودمان، سایر شرکت ها هم از این امکان برای برون سپاری پروژه های فنی مهندسی خود استفاده نمایند.

قبل از راه اندازی استارتاپ تان، مشغول چه کاری بودید؟

من از سال 91 و زمانی که دانشجوی کارشناسی مهندسی عمران بودم، وارد بازار کار مهندسی شدم. ابتدا با کارآموزی در شرکت های مهندسی کوچک شروع کردم که آن موقع تنها هدف من کسب تجربه بود و اصلا به درآمد فکر نمی کردم.

بعد از سال 94 با اتمام تحصیلات کارشناسی به عنوان منشی وارد کارگاه متروی خط 6 تهران شدم. پس از 4سال فعالیت در خط 6 مترو به عنوان مدیر کنترل پروژه قطعه جنوبی متروی خط 6 انتخاب شدم.

بعد از آن شرکت خودم را با نام آرمان سازه مهرگان آرسام، تاسیس کردم. زمینه کاری شرکت، کارهای پیمانکاری و دکوراسیون داخلی منزل است. این کار نیز تجربیات زیاد و متفاوتی برای من داشت و باعث شد علاوه بر جنبه های فنی، روی جنبه های مدیریتی خودم کار کنم و آنها را تقویت کنم.

استارتاپ شما چه خدماتی ارائه می دهد و کاربران چطور می توانند از این خدمات استفاده نمایند؟

استارتاپ ما در حقیقت یک پلتفرم برای ارتباط آسان و امن میان کارفرمایان و مجریان است. کارفرمایان برای انجام پروژه های فنی مهندسی به دنبال افراد متخصص می گردند که این افراد متخصص همان مجریان هستند.

مجریان، افرادی دارای تخصص فنی مهندسی هستند که می خواهند از این تخصص کسب درآمد نمایند. کاربران استارتاپ بسپاریم چه به عنوان کارفرما و چه مجری به راحتی می توانند در سایت ثبت نام نمایند. کارفرماها، پس از ثبت نام، پروژه ها و نیروهایی که احتیاج دارند را در سایت بارگذاری می نمایند و مجریان با ثبت رزومه خود، پروژه های متناسب با توانمندی های شان را دریافت می نمایند.

فرایند کار به این صورت است که ما پروژه ها را برای مهندسان، ارسال می کنیم و آنها قیمت پیشنهادی خود را برای انجام کار به ما اعلام می نمایند. پس از آن، ما دستمزد چند مهندس را برای کارفرما ارسال می کنیم و کارفرما با آنالیز پیشنهادها و رزومه کاری افراد، امکان انتخاب بهترین گزینه را دارد.

زمانی که طرفین به توافق رسیدند، کارفرما پول را در حساب امن بسپاریم قرار می دهد و زمانی که پروژه خودش را تحویل گرفت، پول برای مجری واریز می گردد. در صورت عدم رضایت کارفرما یا انجام نشدن پروژه، پول به حساب کارفرما برگشت داده می گردد.

تسهیل همکاری کارفرما با مهندسان حوزه ساخت وساز، حاصل کوشش پلتفرم بسپاریم است

بسپاریم از چه بخش هایی تشکیل شده است؟

سایت بسپاریم از 3 بخش اصلی تشکیل شده است. پروفایل مجریان و کارفرمایان که برای معرفی است. بخش مناقصه که محل قراردادن پروژه ها و برگزاری مناقصه است و میز کار که برای ارتباط مجری و کارفرما و انجام پروژه اختصاص داده شده است.

از چه زمانی استارتاپ خود را راه اندازی کردید؟

استارتاپ ما از 22 فروردین ماه سال جاری کار خود را شروع نموده است. تا به امروز 2مرتبه به روزرسانی شده و هر بار امکانات بیشتری به نسخه جدید اضافه شده است.

سرمایه اولیه تان برای شروع کار چقدر بود؟

شروع کار بسپاریم با سرمایه ای بسیار ناچیز بود. حدود 5 میلیون تومان در شروع کار مورد استفاده نهاده شد با ادامه فعالیت مان، درآمدهای کسب شده را برای رشد و توسعه پلتفرم هزینه کردیم.

از زمانی که استارتاپ خود را راه اندازی کردید، چه تعداد کاربر از خدمات شما استفاده کردند؟

زمانی که کار خود را شروع کردیم، به دلیل اینکه هنوز محصول شناخته شده نبود و همچنین امکانات خیلی محدودتری نسبت به الان داشت، رشد استارتاپ با کندی روبرو بود. بعد از پایش اولیه و بازخوردهایی که از مشتریان دریافت کردیم، امکانات مورد احتیاج را به سایت اضافه کردیم.

در حال حاضر حدود 1500 مهندس از رشته های عمران، معماری، برق، مکانیک و کامپیوتر داخل سایت ثبت نام نموده اند و بیش از 230 پروژه داخل سایت تعریف و صورت گرفته است.

شیوه درآمدزایی تان چگونه است؟

درآمد سایت به وسیله فروش بسته های اعتباری برای کارفرمایان و مجریان و همچنین دریافت حق کمیسیون انجام پروژه تامین می گردد.

برای معرفی استارتاپ خود و اینکه بیشتر شناخته شوید، چه کارهایی انجام دادید؟

برای تبلیغات از شبکه های اجتماعی یاری گرفتیم. همچنین کوشش اصلی بچه های تیم برگزاری ایونت و دورهمی برای معرفی بسپاریم، به مهندسان است که خوشبختانه نتایج خوبی نیز در پی داشته است.

مهم ترین چالش پیش روی شما از وقتی که کارتان را شروع کردید، چه چیزی بوده؟

چالش اصلی اعتماد کارفرماها به این پلتفرم بود. کارفرماها اکثرا به صورت سنتی، اقدام به برون سپاری پروژه های خود می کردند. این موضوع گاهی برای آنها ضررهای اقتصادی یا اعتباری به همراه داشت. برای همین اعتماد کردن به پلتفرمی که تازه کار خود را شروع نموده، کمی سخت بود.

البته ما با پیشنهادهای خوبی که برای کارفرمایان در نظر گرفتیم، سعی کردیم اعتمادشان را جلب کنیم. خوشبختانه بعد استفاده از این سیستم و دریافت نتیجه مطلوب، کارفرماها کم کم به این سیستم علاقه مند شدند و پلتفرم ما را به یکدیگر معرفی می نمایند.

منبع: مجله شنبه

به "بسپاریم حلقه وصل کارفرما و مجری مهندسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسپاریم حلقه وصل کارفرما و مجری مهندسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید