تحصیل 11 هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری گامی در جهت عدالت آموزشی است

به گزارش وبلاگ سکوت، تهران (پانا) - معاون وزیر و جانشین وزیر آموزش وپرورش در طرح راهنمایی در ملاقات با موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اظهار کرد تحصیل 11 هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری گامی در جهت عدالت آموزشی است.

تحصیل 11 هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری گامی در جهت عدالت آموزشی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این ملاقات که در محل سازمان آموزش و پرورش استثنایی برگزار گردید با بیان اینکه سازمان آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است اظهار کرد: این سازمان هفت گروه از دانش آموزان با احتیاجهای ویژه را تحت پوشش قرار داده است که عموماً این دانش آموزان از قشر محروم جامعه هستند و در واقع سازمان آموزش و پرورش استثنایی گام در جهت محرومیت زدایی برمی دارد.

وی اضافه نمود: بیش از 11 هزار دانش آموز با احتیاجهای ویژه دانش آموزانی هستند که در نقاط روستایی و عشایری زندگی می نمایند و از خدمات آموزشی، پرورشی و توان بخشی آموزش و پرورش استثنایی استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: دانش آموزان استثنایی به دلیل ویژگی های خاص خود پنج برابر بیشتر از دانش آموزان عادی سرانه آموزشی احتیاج دارند ولیکن باتوجه به 18 برابر شدن پوشش تحصیلی اعتبارات سازمان فقط 12 برابر رشد داشته است.

معاون وزیر، آموزش و پرورش استثنایی را مینیاتوری از فعالیت های آموزش و پرورش عادی دانست و گفت: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر تعلیم وتربیت دانش آموزان استثنایی وظیفه توان بخشی این دانش آموزان را نیز برعهده دارد.

وی اضافه نمود: برای رسیدن به استاندارد مطلوب فضای آموزشی به 210 مدرسه در کشور احتیاجمندیم که ساخت این مدارس از یک سال گذشته در قالب طرح از خشت تا بهشت شروع شده است تا به امروز 14 مدرسه از این تعداد کلنگ زنی و یا افتتاح شده است.

وی اضافه نمود: سهم استان آذربایجان شرقی از این تعداد 13 مدرسه است که ساخت تمامی این مدارس با همت خیرین شروع شده است.

حسینی گفت: همچنین بر اساس آمایش سرزمینی و در راستای نهضت توان افزایی 72 هزار تجهیزات آموزشی، پرورشی و توان بخشی برای دانش آموزان استثنایی باید تهیه گردد که رقمی بالغ بر 450 میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد و 50 میلیارد تومان از این اعتبار در بودجه امسال توسط مجلس دیده شده است.

جانشین وزیر در طرح هدایت در ادامه با بیان اینکه در عصر کرونا و ارائه آموزش ها به صورت مجازی 3 میلیون دانش آموز به تجهیزات هوشمند آموزشی دسترسی ندارند اظهار کرد: تا به امروز با همت خیرین و دستگاه های اجرایی و در قالب طرح هدایت بیش از 230 هزار تبلت و وسیله هوشمند آموزشی برای دانش آموزان کم برخوردار تهیه شده است و بیش از 9 هزار تبلت از این تعداد به دانش آموزان کم برخوردار استان آذربایجان شرقی اهدا شده است.

وی توضیح داد: به تمامی 900 دانش آموز کم برخوردار استثنایی استان آذربایجان شرقی تبلت برای فعالیت در شبکه شاد اهدا شده است.

حسینی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یک مرکز مشاوره و هدایت خانواده دانش آموزان استثنایی دارد گفت: تا ابتدای مهرماه یک مرکز مشاوره دیگر نیز در این استان افتتاح خواهد شد.

وی در سرانجام گفت: سال گذشته 4 میلیارد و 700 میلیون تومان اعتبار به آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت که مبلغی دیگر نیز ظرف چند روز آینده به این استان داده خواهدشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "تحصیل 11 هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری گامی در جهت عدالت آموزشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل 11 هزار دانش آموز استثنایی ساکن در مناطق روستایی و عشایری گامی در جهت عدالت آموزشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید