تشکیل کمیته گردشگری پایگاه میراث فرهنگی ابیانه

به گزارش وبلاگ سکوت، اولین نشست کمیته گردشگری پایگاه ابیانه با موضوع ساماندهی گردشگری ابیانه در ایام نوروز، با حضور دهیار ابیانه، مدیر اداره شهرستان، مدیر و کارشناسان پایگاه ملی ابیانه تشکیل شد.

تشکیل کمیته گردشگری پایگاه میراث فرهنگی ابیانه

احمد نجیبی مدیر پایگاه ملی میراث فرهنگی ابیانه با تبیین اهداف تشکیل کمیته گردشگری پایگاه ابیانه گفت:

با توجه به اهمیت موضوع گردشگری در ابیانه و اثرگذاری بسیار زیاد آن در حفاظت و توسعۀ پایدار ابیانه، بر آن شدیم با تشکیل کمیته ای مشورتی با حضور افراد صاحب نظر از نهادهای اجرایی، موضوعات حوزه گردشگری این روستای تاریخی را به بحث و گفتگو بگذاریم.

نجیبی با اشاره به فرا رسیدن عید نوروز و افزایش چشمگیر آمار گردشگران در ابیانه، برنامه محوری در ساماندهی گردشگری ابیانه و تصمیم گیری در این زمینه با حضور مسئولان اجرایی را لازم دانست.

دهیار ابیانه نیز در این جلسه از تشکیل این جلسات همفکری، استقبال کرد و به بیان مسائل گردشگری ابیانه در ایام عید نوروز پرداخت.

به گفته وی، علی رغم ساماندهی ترافیکی و فراهم کردن زیرساخت های خدماتی اولیه از سوی دهیاری ابیانه در سال های گذشته، این روستا در ایام نوروز با مسائل ترافیکی زیادی روبه رو است.

محمد عادلی در زمینه برگزاری نمایشگاه در ایام نوروز گفت:

سرمایه گذارانی که برای برگزاری نمایشگاه مراجعه نموده اند، می توانند با اخذ مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام نمایند.

در این جلسه حسین یزدانمهر مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان نطنز نیز با برشمردن مسائل گردشگری ابیانه در سال های اخیر خصوصاً در حوزه ترافیک و برنامه ریزی بازدید تاکید نمود.

به گفته وی، علاوه بر برنامه ریزی برای نوروز باید به فکر آسیب شناسی و بهره وری از آن برای سال های بعد باشیم.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تدوین پیشنهادها پایگاه در قالب طرحی برای ارائه در کارگروه سفر استان به منظور آنالیز تخصصی در کارگروه یاد شده از مصوبات پایانی این نشست محسوب می گردد.

منبع: ایرنا

منبع: کجارو

به "تشکیل کمیته گردشگری پایگاه میراث فرهنگی ابیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل کمیته گردشگری پایگاه میراث فرهنگی ابیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید