تمایل ورزشکاران حرفه ای، به سمت گیاهخواری

به گزارش وبلاگ سکوت، The Game Changeers یا تغییردهندگان بازی، یک فیلم مستند تازه در Netflix است که نشان می دهد رژیم وگان (گیاهخواری)، می تواند عملکرد ورزشی در ورزشکاران حرفه ای را بهبود بخشد. مطالعات محدود موجود نشان می دهد که نوع رژیم غذایی - مبتنی بر گیاه یا همه چیز - برای شما مزیت ورزشی ایجاد نمی کند. ما با متخصصان صحبت کردیم که کدام رژیم غذایی برای عملکرد ورزشکاران، برترین است.

تمایل ورزشکاران حرفه ای، به سمت گیاهخواری

مستند تغییر دهندگان بازی ورزشکارانی را نشان می دهد که فرم فیزیکی(کات بدن) و قدرت بدنی خود را به نمایش می گذارند، این مستند نو در Netflix یک پیغام واضح دارد: وگان رجحانن است.

هدف فیلم این است که رژیم وگان نه تنها از مزایای یک رژیم سالم طولانی مدت برخوردار است، بلکه برای جنبه های ورزشی نیز بسیار مفید است.

از وزنه بردار المپیک کندریک فریس و قهرمان دوچرخه سواری داتی بوس تا دونده استقامتی (مسافت بالا) اسکات جورک و آرنولد شوارتزنگر (تهیه نماینده این فیلم)، این مستند سابقه چند ورزشکار حرفه ای را نشان می دهد که با دنبال کردن یک رژیم غذایی گیاهی - به طور خاص وگان - روز به روز سریعتر و قوی تر می شوند و در برابر آسیب دیدگی نیز سریع تر بهبود می یابند.

وگان ها، گوشت یا محصولات بدست آمده از حیوانات مانند تخم مرغ یا شیر را نمی خورند.

در حالی که اطلاعات زیادی در زمینه فرایند حرکت ورزشکاران حرفه ای به سمت وگان یا گیاهخواری در دست نیست، اما باربارا لوین ، متخصص تغذیه ورزشی که با ورزشکاران حرفه ای از جمله ورزشکاران المپیک و اعضای NHL و NBA همکاری می نماید، ورزشکارانی را می بیند که یک رژیم غذایی مبتنی بر گیاهان را به آغوش می کشند.

لوین گفت: ارباب رجوع های من از خوردن یک رژیم غذایی گیاهی، مزایای زیادی می بینند. آنها دیگر به سمت گوشتخواری و همه چیز خواری برنمی گردند.

آیا رژیم وگان شما را ورزشکار بهتری می نماید؟

آیا رژیم وگان باعث می گردد تا فرد ورزشکار بهتری گردد؟ دیوید نیمن یک دونده ماراتن و گیاهخوار است و دلایل زیادی برای افرادی که قصد دارند گیاهخوار شوند، می بیند. با این وجود او پاسخ روشنی داشت: خیر.

نیمن گفت: در صورتی این رژیم [رژیم وگان] می تواند یاری نماینده باشد که ورزش شما بیش از یک ساعت طول بکشد.

و این تنها در صورتی است که آنها از رژیم غذایی کم کربوهیدرات و پرچرب به سمت رژیم غذایی وگان بفرایند، این بدان معنی است که آنها می توانند کربوهیدرات بیشتری مصرف نمایند. این افراد شاهد پیشرفت در استقامت هستند - نه مهارت های ورزشی.

مطالعات در خصوص ارتباط بین عملکرد و رژیم های وگان، گیاهخواری و گوشتخواری محدود است.

یک مطالعه نو که در مجله جامعه بین المللی تغذیه ورزشی منتشر شده است، حداکثر ظرفیت ورزشی 76 دونده، 18 تا 35 ساله را برای مدت 6 ماه ردیابی کرد. از این گروه، 26 نفر رژیم شامل گوشت و گیاهان، 26 نفر رژیم غذایی گیاهخواری و 24 نفر رژیم وگان را دنبال کردند. تفاوت رژیم گیاهخواری با وگان در این است که در رژیم گیاهخواری محصولات بدست آمده از دام مانند تخم مرغ و لبنیات نیز وجود دارد و تنها گوشت نمی خورند اما رژیم وگان شامل فقط گیاهان است.

نویسندگان این تحقیق نوشتند: نتایج نشان می دهد که هیچ تفاوتی در ظرفیت ورزشی بین گیاهخواران، وگان ها، و همه چیز خوارها وجود ندارد.

نکته پایانی: نیمن گفت: همه رژیم های غذایی با عملکرد و کارایی فرد سازگار هستند.

این در صورتی است که صرف نظر از هر رژیم غذایی که دنبال می کنید، باید انتخاب های سالمی داشته باشید.

لوین موافق است که اگر در پی سلامتی یا بهبود عملکرد خود هستید، هر رژیم غذایی که دارید، باید انتخاب های عاقلانه ای داشته باشید.

اگر رژیم شما حاوی سوسیس و کالباس گیاهی یا پنیر وگان و سایر غذاهای فرآوری شده باشد، با اینکه یک رژیم گیاهی است ولی انتخاب خوبی نیست. برای داشتن یک رژیم غذایی وگان سالم و فعالیت به عنوان یک ورزشکار حرفه ای، باید پایه ای قوی در سبزیجات و میوه ها، حبوبات، غلات سبوس دار، آجیل و دانه ها داشته باشید.

رژیم غذایی وگان در تمام طول سال، در روز مسابقه و هنگام ریکاوری

The Game Changers داستان هایی از سلامت طولانی مدت در خصوص رژیم غذایی وگان و پیشرفت های فوری در عملکرد را به اشتراک می گذارد. برگشت سریع انرژی بین تمرین ها برای ورزشکاران حرفه ای - و بسیاری از ورزشکاران گاه به گاه نیز مهم است.

به گفته نیمن، شما باید به اثرات تغذیه ای در سه زمینه توجه کنید تا کلیه تأثیر رژیم های غذایی بر ورزشکاران را درک کنید: ریکاوری طولانی مدت، ریکاوری آسیب حاد و ریکاوری بعد از تمرین.

نیمن شرح داد: سلامتی طولانی مدت برای ورزشکاران مهم است. صرف نظر از هر رژیم غذایی مانند گیاهخواری، مدیترانه ای و غیره، انتخاب های رژیم غذایی مبتنی بر گیاه، قلب همه الگوهای غذایی سالم است.

دوره 3 روزه قبل از یک رویداد ورزشی اهمیت زیادی دارد. ورزشکاران باید رژیم غذایی پر کربوهیدرات بخورند، که بیشتر آنها باید از غلات و میوه های خشک حاصل شوند.

آنچه شما هر روز می خورید به سلامتی و عملکرد کلی شما مربوط می گردد. با این حال، وعده های قبل از تمرین یا پیش غذاها بسیار مهم هستند.

وی گفت: یک وعده غذایی پرچرب می تواند شما را کند کند و به شما احساس سنگینی بدهد و سوخت خوبی برای عضلات نباشد، در حالی که یک وعده غذایی با تعادل مناسب کربوهیدرات و پروتئین، هضم موثری دارد و انرژی خوبی را فراهم می نماید.

انتها، نیمن به منطقه ای از مطالعه بنام بهبود متابولیک یا برگشت انرژی به حالت عادی پس از مسابقه یا تمرین اشاره می نماید.

این منطقه از مطالعه به این نتیجه رسیده است که چیزی که می خورید می تواند بازگشت شما به هموستاز (تعادل و ثبات) را بهبود بخشد. ساده ترین میان وعده چیست؟ میوه. تحقیقات نیمن موز، گلابی، زغال اخته و انواع توت ها را پیدا نموده است که همگی از ریکاوری و بهبودی بدن پس از ورزش پشتیبانی می نمایند.

طرفداران رژیم وگان ادعا می نمایند که اگر وگان می خورید، با پروتئین های گیاهی راحت تر می توانید در بین تمرینات برگشت انرژی داشته باشید، زیرا نسبت به پروتئین های دیگر ضد التهابی هستند.

نیمن که در حال حاضر بر روی ریکاوری ورزشکاران بعد از 90 دقیقه ورزش سخت مطالعه می نماید، تفاوتی در خوردن پروتئین نخود با پروتئین وی (لبنیات) نمی بیند.

وی گفت: این مزخرف است که پروتئین گیاه به بدن شما یاری کند تا ریکاوری متفاوتی داشته باشد.

اما لوین معتقد است که اثر ضد التهابی غذاهای گیاهی به ریکاوری بهتر یاری می نماید.

وی گفت: با بالا بردن شدت ورزش، بدن شما رادیکال های آزاد و محصولات جانبی بیشتری را فراوری می نماید که می توانند باعث التهاب در بدن شوند. رژیم وگان مبتنی بر گیاهان سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند تأثیر زیادی در کاهش التهاب بگذارد.

لوین و نیمن در خصوص یک نکته اتفاق نظر دارند: برای رجحان در ورزش های حرفه ای، به هیچ وجه ضروری نیست که محصولات حیوانی مصرف گردد.

وعده های وگان قبل از تمرین یا مسابقه

این که آیا شما به صورت تفریحی یا حرفه ای دوچرخه سواری یا هر ورزش دیگری می کنید ، می توانید با وعده های غذایی وگان، سوخت بدن خود را تامین کنید.

لوین گفت: وعده غذایی قبل از مسابقه باید حاوی کربوهیدرات زیاد، چربی و فیبر کم باشد (که فرایند هضم را کند می نماید) و می تواند حاوی مقادیر میانه پروتئین باشد.

این غذاها را امتحان کنید:

  • بادام، توت خشک و موز را با شیر سویا یا هر آجیل دیگری (مانند شیر بادام) ترکیب و سپس میل کنید.
  • نان غلات را با ماست گیاهی (ماست بادام) و انواع توت ها بخورید.
  • موز با آب (گاهی اوقات بهتر است یک رژیم ساده را نگه دارید)

به هیچ وجه مصرف کالاهای دامی برای رجحان در ورزش های حرفه ای ضروری نیست.

منبع: فوت و فن / healthline.com

به "تمایل ورزشکاران حرفه ای، به سمت گیاهخواری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمایل ورزشکاران حرفه ای، به سمت گیاهخواری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید