خارطوم ارتش اتیوپی را به تکرار تجاوزاتش به خاک سودان متهم کرد

به گزارش وبلاگ سکوت، به دنبال درگیری ارتش سودان با نظامیان اتیوپی در منطقه مرزی دو کشور، خارطوم ارتش اتیوپی را به تکرار تجاوزاتش به سودان و تعرض به منابع طبیعی این کشور متهم کرد.

خارطوم ارتش اتیوپی را به تکرار تجاوزاتش به خاک سودان متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سکوت، سخنگوی ارتش سودان گفت: ارتش اتیوپی به صورت مکرر به خاک سودان و منابع طیبعی این کشور تجاوز می نماید.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، این اولین باری است که خارطوم به صراحت ارتش اتیوپی را به تجاوز به خاک سودان و منابع طیبعی این کشور متهم می نماید و این در حالی است که مقامات اتیوپی می گویند افراد مسلحی که به خاک سودان نفوذ می نمایند، گروه های مسلحی اند که از کنترل دولت آدیس آبابا خارج هستند.

سرتیپ عامر محمد حسن درباره درگیری دیروز ارتش سودان با نظامیان اتیوپی گفت: گروهی از شبه نظامیان اتیوپی با ورود به خاک سودان خود را به کرانه شرقی رودخانه عطیره رسانده و قصد سرقت آب این رودخانه را داشتند که با واکنش ارتش سودان روبرو شدند و درگیری میان دو طرف رخ داد و ارتش سودان اجازه نداد که شبه نظامیان اتیوپی آب رودخانه را به یغما ببرند.

سخنگوی ارتش سودان توضیح داد: در این درگیری یکی از عناصر شبه نظامیان اتیوپی مجروح شد که به پایگاه ارتش اتیوپی انتقال یافت اما این شبه نظامیان با یک واحد از پیاده نظام ارتش اتیوپی بازگشتند و بار دیگر با ارتش سودان در کرانه غربی رودخانه عطیره درگیری شدند که در اثر آن یک فرمانده و 6 تن از نظامیان ارتش سودان کشته شدند.

وی اضافه کرد: درگیری میان ارتش سودان و نظامیان اتیوپی در طول روز گذشته به طور پراکنده ادامه داشت و نظامیان اتیوپی از مسلسل، آر پی. جی و قناصه استفاده می کردند. در اثر این درگیری ها سه غیرنظامی سودانی از جمله یک کودک جان خود را از دست دادند.

محمد حسن گفت: پس از این درگیری ها بود که نظامیان اتیوپی عقب نشینی کردند و به پایگاه خود باز گشتند.

سخنگوی ارتش سودان جزئیات بیشتری درباره این درگیری ها را فاش کرد و در این باره گفت: یک روز قبل از درگیری، یک افسر عالی رتبه ارتش اتیوپی به همراه فرماندار منطقه کواترات اتیوپی و جمعی از کشاورزان این منطقه با حضور در منطقه کامبودالی سودان واقع در 500 متری پایگاه نظامی علاوه خواهان برگزاری نشستی با ارتش سودان در منطقه شدند.

محمد حسن گفت: در این نشست مقامات اتیوپی خواستند که به کشاورزان این کشور اجازه داده گردد که در خاک سودان کشاورزی نمایند. این درخواست با مخالفت شدید ارتش سودان روبرو شدند. به دنبال این مخالفت فرماندار کواترات تهدید کرد که با ورود ماشین آلات و کشاورزان اتیوپی به خاک سودان، خارطوم را مجبور به پذیرش این درخواست خواهد نمود.

به گفته وی ، به دنبال این تهدید ارتش سودان گشت زنی خود را در منطقه افزایش داد. خاتمه یک واحد کشتی این ارتش اطلاع یافت که شبه نظامیان اتیوپی دیروز وارد خاک سودان شدند و درگیری با آنان آغاز شد.

به نوشته سودان تریبون ، سال ها بود که ارتش سودان در مناطق مرزی با اتیوپی حضور نداشت و شبه نظامیان اتیوپی با نفوذ به خاک سودان و با استفاده از سلاح، شهروندان این کشور را مجبور می کردند، مناطق مسکونی خود را ترک نمایند البته چند ماهی است که ارتش سودان حضور گسترده ای در این مناطق پیدا نموده و حفاظت از مناطق مرزی با اتیوپی را به عهده گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خارطوم ارتش اتیوپی را به تکرار تجاوزاتش به خاک سودان متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارطوم ارتش اتیوپی را به تکرار تجاوزاتش به خاک سودان متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید