خبرنگاران انگلیس 3 ژنرال میانماری را تحریم کرد

به گزارش وبلاگ سکوت، لندن - خبرنگاران - وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه ای از قرار دادن سه ژنرال دیگر میانمار در فهرست تحریم های حقوق بشری لندن اطلاع داد.

خبرنگاران انگلیس 3 ژنرال میانماری را تحریم کرد

به گزارش وبلاگ سکوت از تارنمای وزارت امور خارجه انگلیس، این تحریم ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی وزرای دفاع و کشور و همچنین معاون وزیر کشور دولت نظامی میانمار می گردد که در کودتای اخیر این کشور موازین حقوق بشر را نقض نموده اند. به این ترتیب مجموعا 19 ژنرال میانماری در فهرست تحریم های حقوق بشری انگلیس قرار دارند.

هم زمان تجارت بین الملل انگلیس نیز در چارچوب تحریم های یادشده، شرکت های تجاری این کشور را از همکاری با نهادهای مرتبط با ارتش و پلیس میانمار منع نموده است.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای توضیح داد که دولت لندن کودتای نظامی و بازداشت خودسرانه آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد میانمار را محکوم می نماید. ما در کنار سایر متحدان بین المللی ارتش میانمار را به دلیل نقض حقوق بشر و رواج بی عدالتی در کشور مسئول می دانیم

این درحالیست که وزارت خزانه داری آمریکا نیز هفته گذشته هشت ژنرال میانماری و سه نهاد این کشور را تحریم کرد. همچنین شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد که 47 عضو دارد به درخواست انگلیس و اتحادیه اروپا درباره میانمار تشکیل جلسه داد و خواهان آزادی آنگ سان سوچی شد.

به گزارش وبلاگ سکوت، رسانه های بین المللی اول فوریه (13 بهمن) از وقوع یک کودتای نظامی علیه حزب حاکم اتحاد ملی برای دموکراسی (NLD) میانمار خبر دادند. این حزب در انتخابات پارلمانی آبان ماه سال جاری برنده شد. سازمان ملل، رهبران کشورهای دنیا و عمدتاً مقام های بلندپایه غربی این کودتا را محکوم نموده و خواهان آزادی رهبران بازداشت شده در این کشور شدند.

بازداشت آنگ سان سوچی و دیگر مقامات ارشد میانمار در پی تنش های فزاینده بین دولت و ارتش بر سر انتخابات اخیر پارلمانی در این کشور رخ داد.

نظامیان این کشور معتقدند در جریان آن انتخابات که در 8 نوامبر 2020 (18 آبان) برگزار گردید، تقلب گسترده ای اجرا شده است و خواهان انجام تحقیقات گسترده درباره آن شدند.

یک شبکه تلویزیونی نزدیک به ارتش میانمار اظهار داشت که ارتش، حاکمیت این کشور را به مدت یک سال در اختیار گرفته و مین آنگ هلینگ فرمانده کل ارتش را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب نموده است.

میانمار با 54 میلیون نفر جمعیت در جنوب شرقی آسیا واقع شده و با بنگلادش، هند، چین، تایلند و لائوس مرز مشترک دارد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران انگلیس 3 ژنرال میانماری را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انگلیس 3 ژنرال میانماری را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید