روابط تهران و باکو تقویت می گردد

به گزارش وبلاگ سکوت، مدیرکل اداره تشریفات وزارت خارجه ایران بیان کرد که تهران متعهد به تقویت روابط با باکو است.

روابط تهران و باکو تقویت می گردد

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ سکوت، مهدی هنردوست مدیرکل اداره تشریفات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک رسانه جمهوری آذربایجان، درباره روابط تهران و باکو صحبت کرد.

طبق خبری که خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان منتشر کرد، مهدی هنردوست مدیرکل اداره تشریفات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه اختصاصی با این رسانه گفت، روابط تهران و باکو در نتیجه شرایط تازه ایجاد شده بین دو کشور بیشتر تقویت خواهد شد.

هنردوست این اظهارات را در مورد نتایج پانزدهمین نشست کمیسیون دولتی همکاری های مالی، تجاری و بشردوستانه ایران و جمهوری آذربایجان که در باکو برگزار گردید، بیان نمود.

طبق گزارش ترند، پس از این نشست یادداشت تفاهم ایجاد ارتباطات تازه بین منطقه مالی زنگه زور شرقی و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله خاک ایران و بعلاوه تعدادی از اسناد بین دولت جمهوری آذربایجان و دولت جمهوری اسلامی ایران امضا شد.

بنا بر گزارش این رسانه جمهوری آذربایجان، مدیرکل اداره تشریفات وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود که بخش اصلی سیاست خارجی ایران توسعه روابط با کشور های منطقه است.

مهدی هنردوست توضیح داد: ایران متعهد به کوشش بیشتر برای تقویت روابط مالی، سیاسی و امنیتی با جمهوری آذربایجان است. به گفته او، دو کشور علاقه مند به توسعه روابط در زمینه های مختلف از جمله ترانزیت، انرژی، کشاورزی، صنعت و سایر حوزه ها هستند.

محمود عباس زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه (دیروز) در تبادل نظر با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گفت: دولت تازه ایران برای کشور های همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان اهمیت ویژه ای قائل است.

این قانونگذار ارشد ایرانی اضافه کرد، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در کوشش است تا تمامی موانع موجود بر سر راه تحکیم روابط دو کشور را رفع کند و در این راستا، وزیر خارجه ایران گزارش ویژه ای را در مورد تقویت روابط به مجلس ایران ارائه کرد و اقداماتی مطابق با آن در حال اجرا است.

یک مقام ارشد دولت جمهوری آذربایجان روز شنبه هفته جاری گفت، یادداشت تفاهم امضا شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ایجاد ارتباطات تازه بین منطقه مالی زنگه زور و جمهوری خودمختار نخجوان به وسیله خاک ایران، یک رویداد تاریخی است.

حکمت حاجی اف معاون رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در این زمینه گفت: زمانی که الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان از هیاتی به سرپرستی رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مشترک کمیسیون دولتی همکاری های مالی، تجاری و بشردوستانه ایران و آذربایجان، استقبال کرد، به ویژه تاکید نمود که راه های ارتباطی تازه یک کریدور بین المللی مهم برای حمل و نقل و انتقال برق خواهند بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "روابط تهران و باکو تقویت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط تهران و باکو تقویت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید