شنا در کویرهای برزیل

به گزارش وبلاگ سکوت، برزیل از عجیب تری کشورهای دنیاست. جایی با جغرافیای شگفت انگیز، فرهنگ های پیچیده و آب و هوایی که می تواند هر لحظه شگفت زده تان کند. در این بین، کویرهای برزیل، از خا ص ترین دیدنی های این کشورند. به خصوص با دریاچه هایی که لابه لای تل ماسه های خود پنهان و فضاهایی بی نظیر را برای شنا و آب تنی خلق نموده اند.

شنا در کویرهای برزیل

دیدنی های خاص برزیل

شاید تصور ما از برزیل، جنگل های بارانی انبوه آمازون، شهرهای پر هیاهو و سواحل آفتابی باشد. درحالی که در قسمت شمال شرقی این سرزمین پهناور، بیابانی غیرمنتظره پنهان شده. بیابانی با چشم انداز ای سورآل با نام لنسویس ماراننسیس. بزرگ ترین صحرای تلماسه ای در آمریکای جنوبی که بر خلاف سایر بیابان ها، مملو از چین خوردگی های خیره نماینده ای از تلماسه های بزرگ است که در میان آنها هزاران تالاب زلال پراکنده شده اند و یکی از خاص ترین جاذبه های دنیاگردی برزیل را خلق کرده اند.

در این مقاله قرار است تا به کندوکاو در خصوص تجربه بی نظیر شنا در کویر برزیل، جایی که شن های بیابانی آب های گرمسیری را در آغوش می کشند بپردازیم.

از این پارک به عنوان لوکیشن بعضی از فیلم های سینمایی از جمله خانه شنی، اونجرز (انتقام جویان) به عنوان سیاره ورمیر و نیز در تهیه ویدئوها و برگزاری کنسرت ها استفاده شده است.

تپه های شنی چون ملحفه های مرموز

در استان Maranhão، پارک ملی لنسویس ماراننسیس به مساحتی بالغ بر 1550 کیلومترمربع و 70 کیلومتر خط ساحلی اقیانوس اطلس قرار گرفته که دنیاگردان را با زیبایی آسمانی و شگفتی های طبیعی اش مجذوب می نماید. Lençóis در زبان پرتغالی به معنای ملحفه و Maranhenses نام استانی است که این منطقه در آن واقع شده. علت نام گذاری این کویر آن است که اگر از بالا به تپه ها نگاه کنید حالتی شبیه به ملحفه ای چین وچروک خورده دارد.

برجسته ترین خصوصیت این پارک، تلماسه های آن هستند که می توانند به ارتفاعی تا 40 متر برسند! دنیاگردان می توانند با بالارفتن از ساختارهای شنی، الگوهای دائماً در حال تغییر شن و بازی نور و سایه ای را که خورشید با گذر از عرض آسمان می سازد، نظاره نمایند. این ساختارهای شنی حاصل اثر متقابل دائمی بادهای اقیانوس اطلس و رودخانه Preguiças هستند. در طول بیش از هزار سال این فرایند اعجاب انگیز چشم انداز بیابانی فرازمینی را به وجود آورده که به نظر می رسد تا ابدیت کشیده شده است.

بهشت کریستالی در کویر برزیل

با اینکه کل پارک چشم انداز کویری دارد اما در طول سال میانگین بارش در آن به 1200 میلی متر نیز می رسد. زمانی که این منطقه، بارش های شدید را در بین ماه های ژانویه تا مه دریافت می نماید، خاستگاه پدیده ای می گردد که آن را از سایر بیابان ها متمایز کرده است. تشکیل تالاب های مسحورنماینده!

این تالاب های سبز و آبی زلال همانند زمردهای مخفی از میان شن ها سر بر می آورند و تضاد رنگی اعجاب انگیزی را ایجاد می نمایند. این آبگیرها حاصل تجمع آب باران در دره های ماسه ای هستند که استخرهای آبی طبیعی موقتی را تشکیل می دهند و به علت سنگی بودن بستر، تخلیه نمی شوند. تالاب ها اغلب به یکدیگر و نیز به رودهای اطراف متصل هستند و می توانند طولی معادل 100 متر و عمقی معادل 3 متر آب شیرین را در خود جمع آوری نمایند و تا 41 درصد از مساحت پارک را تشکیل می دهند. در طول فصول خشک، آب تالاب ها سریعاً تبخیر شده و در هر ماه 1 متر از عمق آنها کاسته می گردد. تضاد رنگی زیبای ماسه های سفید و تالاب های زمردین بیابان برزیل از زیباترین تصاویری است که می توانید در این کشور پیدا کنید.

شنا در تالاب های کویری برزیل

شنا در تالاب های کویر لنسویس ماراننسیس به طورقطع تجربه ای منحصربه فرد و سورآل است. زمانی که شعاع های خورشید، درخشش گرم و مطبوعی بر تلماسه ها ایجاد می نمایند، دنیاگردان، فریفته آن خواهند شد که در آب های زلال و خنک این تالاب ها تنی به آب بزنند. هوس غوطه ورشدن بر آب در میان کویری پهناور، حسی چون همساز شدن با طبیعت را دارد. مردم محلی و دنیاگردان، با رغبت فراوان در پی آن اند تا از این فرصت جهت فرار از گرما استفاده کرده و خود را در چنین زیبایی طبیعی سحرآمیزی که تنها در بهشت کویری برزیل وجود دارد، رها نمایند. گفتنی است، دمای آب تالاب ها بین 27.5 تا 32 درجه سانتی گراد، pH بین حدود 9/4 تا 2/6 و اسیدی و دارای املاح اندکی است.

اکوسیسم متنوع کویر برزیل

لنسویس ماراننسیس ازآنچه نام اقلیم بیابانی در فکر ایجاد می نماید، بسیار فرق دارد. این پارک تنوع زیستی قابل توجهی شامل انواع گیاهان و جانوران را که با شرایط چالش برانگیز این منطقه سازگاری حاصل کرده اند، در خود جای داده است. حضور و دو منطقه حرا و 133 گونه گیاهی تا طیفی از گونه های جانوری از جمله انواع ماهی ها و حشرات و نیز چهار گونه در خطر انقراض، 112 گونه پرنده و حداقل 42 گونه خزنده، علاقه مندان به محیط زیست را به خود جذب می نمایند.

محافظت از اکوسیستم کویری در برزیل

علی رغم فریبندگی شنا در تالاب های کویری، اکوسیستم لنسویس ماراننسیس احتیاج به تمرین توریسم مسئولانه دارد. از زمان اعلام به عنوان منطقه حفاظت شده در 1981، مسئولین و حفاظت نمایندگان از این پارک طبیعی، در خصوص حفاظت از زیبایی طبیعی منطقه بسیار هوشیار بوده و از بازدیدنمایندگان می خواهند تا از ضوابطی سخت گیرانه پیروی نمایند تا تعادل ظریف اکوسیستم حفظ شده و اثرات مخربی بر جای نماند. با به کارگیری قواعد توریسم پایدار، می توان اطمینان حاصل نمود که نسل های آینده نیز خواهند توانست از تجربه جادویی شنا در کویر برزیل لذت ببرند.

ماجراجویی در بیابان لنسویس ماراننسیس برزیل

گرچه شناکردن در بیابان تجربه ای منحصربه فرد است، اما در این پارک می توان ماجراجویی های بیشتر نیز کرد! امکان استفاده از جیپ، موتورهای چهارچرخ، اسب سواری، شن و تلماسه نوردی زیر نظر راهنمای دنیاگردی محلی و بعلاوه پرواز بر فراز پارک از آن دسته اند. علاوه بر این، گونه های متنوع گیاهی و جانوری، فرصت استثنایی را برای پرنده نگری، عکاسی از طبیعت و ارتباط هرچه بیشتر با این میراث طبیعی برزیل را فراهم می آورند.

برترین زمان سفر به کویر برزیل

پارک ملی لنسویس ماراننسیس سالیانه میزبان 600000 دنیاگرد است. این پارک در سرتاسر سال از ساعت 8 صبح تا 6 بعدازظهر باز است؛ اما بستگی به اندازه آب تالاب ها منظره ها بسیار متغیرند. در ماه های بعد از فصول بارانی میزان آب تالاب ها زیاد است و قطعاً جاذبه بیشتری را ایجاد می نماید؛ لذا برترین زمان بازدید ماه مه تا آگوست است.

از سپتامبر تا اکتبر و بعلاوه از فوریه تا آوریل که حجم آب تالاب ها میانه است، امکان بازدید به دور از هیاهو و شلوغی فراهم می گردد. از نوامبر تا ژانویه میزان آب به حداقل می رسد پس برای لذت بردن از منظره ها در این فصول از رفتن اجتناب کنید.

در جولاب با سرزدن به صحرای لنسویس ماراننسیس به یکی از فستیوال های سنتی و کارناوال معروف برزیل با نام Vaquejada ملحق خواهید شد.

شنا در کویر لنسویس ماراننسیس برزیل سفری به قلب هنر رازآلود طبیعت است. مجاورت ساختارهای شنی و آب های زلال تجربه ای را فراهم می نماید که در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نمی گردد. زمانی که دنیاگردان در آب های زلال زمردین تالاب ها غوطه ور می شوند و یا وقتی به آرامی بر شن های لغزان بیابان قدم می زنند، عظمت، اعجاب و تحسینی عمیق از زیبایی بی حدوحصر دنیا طبیعت را احساس خواهند کرد و جزئی از افسانه حضور توأمان اکوسیستم های متنوع در کنار هم می شوند. با در آغوش کشیدن عجایب این کویر به یاد گوناگونی فوق العاده برزیل خواهیم افتاد و لزوم حفظ این گنج های طبیعی برای نسل های آینده برایمان گوشزد خواهد شد.

تور برزیل با وبلاگ سکوت

تور برزیل وبلاگ سکوت به زودی و با برترین خدمات و برنامه سفر کامل برگزار می گردد. در این تور به بازدید از زیباترین جاذبه های برزیل خواهیم رفت، در اقامتگاه های مناسب اقامت می کنیم و می توانید فرصتی برای چشیدن طعم های مجذوب کننده برزیلی داشته باشید.

جهت کسب اطلاع از برنامه سفر، شرایط ویزای برزیل و قیمت تور برزیل با همکاران ما در آژانس وبلاگ سکوت تماس بگیرید.

منبع: دالاهو

به "شنا در کویرهای برزیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنا در کویرهای برزیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید