مجوز مشروط سفرهای نوروزی با هدف بهره مندی فعالان گردشگری

به گزارش وبلاگ سکوت، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اخذ مجوز مشروط از ستاد ملی مقابله با کرونا برای سفرهای نوروزی، از اجرای کنترل شده سفرها با هدف بهره مندی فعالان از عایدی گردشگری اطلاع داد.

مجوز مشروط سفرهای نوروزی با هدف بهره مندی فعالان گردشگری

ولی تیموری، معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی، در سخنرانی مراسم افتتاحیه نمایشگاه توریستی و صنایع دستی، ضمن اشاره به روزهای سخت صنعت توریستی در دوران شیوع ویروس کرونا و محدودیت های سفر، اذعان داشت:

به فکر گشایش های نو هستیم و این نمایشگاه گامی در این راستاست، این نمایشگاه یک رزمایش برای برنامه های پیش رو است. در ادامه وام های حمایتی دولتی، اجازه مختصری را برای سفرهای نوروزی به صورت محدود و مشروط به رعایت پروتکل ها گرفته ایم. آقای مونسان هم برای سفرهای نوروز به صورت محدود و کنترل شده به ستاد کرونا قول داده است تا فعالان توریستی از درآمدهای توریستی بهره مند شوند.

تیموری با تاکید بر توزیع توریستی به صورت مویرگی در سراسر کشور، از احداث 2400 پروژه توریستی در سراسر استان ها اطلاع داد و توضیح داد:

هدفمند کردن بازارها رویکرد دوم ما بوده که مختص توریستان خارجی است. آقای مونسان با عدد چهار میلیون و 600 هزار توریست خارجی، سازمان را تحویل گرفت. این سال ها روی همین عدد درجا می زدیم، اما این عدد در سال 98 با وجود افت توریست بین المللی در سه ماهه آخر، نزدیک به 9 میلیون شد و تعداد توریستان بین المللی دو برابر شد.

معاون توریستی وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی با اشاره به توقف سفرهای بین المللی در دوران شیوع ویروس کرونا، از حفظ آمادگی برای پوشش خلا های موجود در یک سال اخیر اطلاع داد و اذعان داشت:

اسنادی در سطح ملی، منطقه ای، استان ها و روستاها آماده کردیم و خدمات و محصولات را متنوع و استاندارد کردیم. الان به روزترین خدمات توریستی جهان را داریم.

ولی تیموری با اشاره به نبود شرایط مساعد به منظور اعلام عمومی برای نمایشگاه توریستی و صنایع دستی، از طراحی و برگزاری کارگاه های حضوری و نیمه حضوری اطلاع داد و گفت:

نگاه مان به این نمایشگاه حمایتی بود. مثل سال های گذشته دنبال حضور همه فعالان توریستی نبودیم. حتی زمین نمایشگاه را از محل بودجه های دولتی تامین کردیم که از فعالان توریستی حمایت گردد. نمایشگاه توریستی در چهار سالن برپا شده که همراه با آن، صنایع دستی نیز ارائه شده است تا آغازی دوباره برای توریستی و سفرهای نوروزی باشد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه توریستی و صنایع دستی تهران از روز پنجم اسفند ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برپا شده است و تا هشتم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "مجوز مشروط سفرهای نوروزی با هدف بهره مندی فعالان گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز مشروط سفرهای نوروزی با هدف بهره مندی فعالان گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید