وقت شناس ترین ایرلاین های جهان سال 2018

به گزارش وبلاگ سکوت، کدام ایرلاین ها کمترین تاخیر را داشته اند؟

اگر اهل سفر هوایی باشید احتمالا تا به حال با تاخیر در پرواز روبرو شده اید. تاخیر در پرواز یکی از بدترین اتفاقاتی است که ممکن است در فرودگاه اتفاق بیفتد و تمام برنامه های سفر را به هم می ریزد. اگرچه تاخیر در پرواز گاهی غیرقابل پیش بینی است و ممکن است در هر ایرلاینی اتفاق بیفتد، اما بعضی شرکت های هواپیمایی وقت شناس تر از بقیه هستند. شرکت تحلیل سفرهای هوایی OAG به تازگی فهرست وقت شناس ترین ایرلاین های جهان را برای سال 2018 منتشر نموده که کمترین تاخیر را داشته اند. اگر دوست دارید همواره به موقع پرواز کنید و با تاخیر در پرواز روبرو نشوید بهتر است نگاهی به این فهرست بیندازید. شاید در پرواز بعدی توانستید بلیت هواپیمای یکی از این ایرلاین ها را تهیه کنید و طبق زمانبندی سفر کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

وقت شناس ترین ایرلاین های جهان سال 2018

کمترین تاخیر در پرواز

فهرست وقت شناس ترین ایرلاین های جهان با گردآوری اطلاعات و داده های 57 میلیون پرواز در سال 2017 به دست آمده است. کارشناسان و تحلیلگران شرکت OAG با آنالیز و تجزیه و تحلیل این پروازها توانسته اند وقت شناس ترین ایرلاین های جهان را شناسایی نمایند و آن ها را به ترتیب رده بندی نمایند. عملکرد به موقع و بدون تاخیر یعنی پروازهایی که حدبیشتر در طول 14 دقیقه و 59 ثانیه از زمان برنامه ریزی شده پرواز نمایند یا فرود بیایند. شاید برایتان جالب باشد که کمترین تاخیر مربوط به ایرلاینی است که شاید چندان مشهور نباشد. شرکت هواپیمایی کشور لتونی به نام ایربالتیک (airBaltic) با درصد وقت شناسی 90.01% توانست در صدر وقت شناس ترین ایرلاین های جهان قرار بگیرد. قطب اصلی این ایرلاین در فرودگاه بین المللی ریگا در کشور لتونی واقع شده است و به بیش از 68 مقصد در اروپا، آسیا و خاورمیانه پرواز انجام می دهد.

وقت شناس ترین ایرلاین های جهان

  1. ایربالیتیک (airBaltic) - درصد وقت شناسی: 90.01%
  2. هنگ کنگ ایرلاین (Hong Kong Airlines) - درصد وقت شناسی: 88.83%
  3. هاوایین ایرلاینز (Hawaiian Airlines)- درصد وقت شناسی: 87.24%
  4. کوپا ایرویز (Copa Airways) -درصد وقت شناسی: 86.39%
  5. کانتاس ایرویز (Qantas Airways) - درصد وقت شناسی: 86.18%
  6. ژاپن ایرلاینز (Japan Airlines) - درصد وقت شناسی: 85.27%
  7. ویولینگ ایرلاینز (Vueling Airlines) - درصد وقت شناسی: 85.35%
  8. جت استار آسیا (Jetstar Asia) - درصد وقت شناسی: 85.08%
  9. اسکای مارک ایرلاینز (Skymark Airlines) - درصد وقت شناسی: 85.00%
  10. ایر لینگاس (Aer Lingus) - درصد وقت شناسی: 84.46%

شرکت هواپیمایی قطر ایرویز به عنوان برترین ایرلاین خاور میانه از نظر وقت شناسی با 82.95% در رتبه 15 این جدول قرار می گیرد. نکته جالبی که در خصوص تاخیر در پرواز و وقت شناس ترین ایرلاین های جهان وجود دارد این است که شش مورد از 20 ایرلاین برتر در این فهرست جزء ایرلاین مقرون به صرفه قیمت (Low-Cost) دسته بندی می شوند.

کدام ایرلاین ها بیشترین تاخیر را داشته اند؟

اما پس از معرفی وقت شناس ترین ایرلاین های جهان می رسیم به بدقول ترین ایرلاین ها! به نظرتان کدام ایرلاین ها بیشترین تاخیر را داشته اند؟ شرکت OAG Indonesia AirAsia با آنالیز تاخیرهای اجرا شده در پروازهای یک سال گذشته، علاوه بر معرفی وقت شناس ترین ایرلاین های جهان، بدقول ترین آن ها را هم اعلام نموده است.

بر اساس گزارش شرکت OAG، شرکت های هواپیمایی چینی در بین بدقول ترین ایرلاین ها قرار داشتند. شرایط ایرچاینا از نظر وقت شناسی تنها 60.14% ، چاینا ایسترن ایرلاینز 61.8% و چاینا ساترن ایرلاینز 64.19% بوده است.

بیش از یک چهارم پروازهایی که به وسیله ایرلاین های ایزی جت، نروژین (Norwegian)، ایر برلین، ایر پورچوگال (Air Portugal)، اسپایس جت، تای ایرآسیا، جت بلو، ایر کانادا، اجیپت ایر، اتیوپین ایرلاینز، کنیا ایرویز و کارائیبین ایرلاینز اجرا شده با تاخیر اجرا شده اند.

اما بعضی ایرلاین ها حتی از ایرچاینا هم شرایط بدتری داشتند و بیشتر پروازهایشان را با تاخیر انجام داده اند. ایرلاین مقرون به صرفه قیمت فیلیپینی به نام سبو پسیفیک (Cebu Pacific) با درصد وقت شناسی 57.6% و شنژن ایرلاینز با درصد 53.5 % در زمره بدقول ترین ایرلاین های جهان قرار دارند.

فهرست بدقول ترین ایرلاین های جهان

  1. ژیامن ایرلاینز (Xiamen Airlines) - درصد وقت شناسی: 58.3%
  2. فیلیپین ایرآسیا (Philippines AirAsia) - درصد وقت شناسی: 58.0%
  3. سانوینگ ایرلاینز (Sunwing Airlines) -درصد وقت شناسی: 57.9%
  4. سبو پسیفیک ایر (Cebu Pacific Air)- درصد وقت شناسی:57.6%
  5. ساتا اینترنشنال (SATA International) -درصد وقت شناسی: 57.1%
  6. ایندونیزیا ایرآسیا (Indonesia AirAsia)- درصد وقت شناسی:56.8%
  7. LACSA- درصد وقت شناسی: 54.2%
  8. شنژن ایرلاینز (شنزن Airlines) -درصد وقت شناسی: 53.5%
  9. اویور ایرلاینز (AVIOR Airlines) - درصد وقت شناسی: 53.1%
  10. ایر اینوییت (Air Inuit)- درصد وقت شناسی: 44.6%

آیا ایرلاین ها در اعلام زمان پرواز اغراق می نمایند؟

در صنعت هواپیمایی و بین ایرلاین قانونی به نام وقت اضافه وجود دارد که البته در ظاهر همه منکر آن هستند. قبلا در مطلب جداگانه ای در خصوص این موضوع صحبت کردیم. شرکت های هواپیمایی تحت فشار زیادی هستند تا زمان عملکرد پرواز خود را بهبود بدهند و کمترین تاخیر را داشته باشند. تاخیر در پرواز به معنای خسارت های اقتصادی زیادی به شرکت است، بنابراین ایرلاین ها برای هزینه های پرواز هم که شده سعی می نمایند کمترین تاخیر را داشته باشند. طبق قانون وقت اضافه شرکت های هواپیمایی زمان پرواز را بیشتر از زمان واقعی اعلام می نمایند و زمانی را برای تاخیرهای احتاقتصادی در نظر می گیرند. به این ترتیب، اگر تاخیر در باند فرود یا در طول پرواز به وجود بیاید باز هم هواپیما طبق زمانبندی به فرودگاه مقصد خواهد رسید. از این رو، وقتی به زمان پروازها در دهه های اخیر نگاه می کنیم می بینیم که علیرغم پیشرفت تکنولوژی و فناوری های مدرن، زمان پرواز نه تنها کم نشده که با افزایش نیز روبرو شده است.

به طور مثال، پرواز از فرودگاه هیترو لندن به ادینبورگ را در نظر بگیرید. بر اساس آمارهای شرکت OAG بیست سال پیش زمان پرواز حدود 75 دقیقه یا کمتر بود. اما امروزه زمان همین پرواز در همین جهت 90 دقیقه یا حتی 100 دقیقه اعلام می گردد. به هرحال، عملیات پرواز هزینه های بسیار زیادی برای ایرلاین ها به همراه دارد و این شرکت ها همواره در پی راهکارهایی برای کاهش هزینه ها هستند.

منبع: traveller.com.au

منبع: الی گشت

به "وقت شناس ترین ایرلاین های جهان سال 2018" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقت شناس ترین ایرلاین های جهان سال 2018"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید