پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 30 تیر 1401

به گزارش وبلاگ سکوت، امروز آسمان تهران آفتابی است و دما در طول شب از بیست و شش درجه به مرور و در طول روز به سی و هشت درجه می رسد.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 30 تیر 1401

به گزارش وبلاگ سکوت؛ بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی روز های آینده آسمان تهران آفتابی خواهد بود.

پیش بینی دمای هوای تهران در چند روز آینده؛ فردا حداکثر دما 38 درجه سانتیگراد خواهد بود

آسمان تهران فردا (30 تیرماه) آفتابی با حداقل دمای 28 و حداکثر دمای 38 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (31 تیرماه) نیز آفتابی با حداقل دمای 27 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (1 مردادماه) آفتابی با حداقل دمای 26 درجه و با حداکثر دمای 39 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

بر اساس آنالیز داده ها و نقشه های پیش بینی هواشناسی، استان تهران طی دو روز آینده دارای آسمانی صاف تا کمی ابری و در بعضی از ساعات همراه با وزش باد پیش بینی شده است.

در نواحی جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید با احتمال گرد و خاک موقت انتظار می رود. تا سرانجام هفته نیز افزایش نسبی دما در بیشتر نواحی استان ادامه دارد.

جدول دمای هوای تهران تا سه روز آینده را ببینید:

شرایط آلودگی هوای تهران؛ تداوم هوای قابل قبول

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران آلاینده شاخص، هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 97 و کیفیت هوا قابل قبول است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ازن با میانگین 108 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت.

غلظت آلاینده ها در ساعت 1 بامداد امروز افزایش یافت و به عدد 102 رسید و در شرایط ناسالم برای گروه های حساس نهاده شد، اما در ساعت 2 صبح به عدد 97 کاهش یافت و در شرایط قابل قبول نهاده شد.

پیش بینی شرایط آب و هوای کشور تا چند روز آینده

سازمان هواشناسی از کاهش 4 تا 7 درجه ای دما در بعضی منطقه ها از جمله استان های ساحلی دریای خزر خبر و نسبت به افزایش ارتفاع موج در سواحل جنوبی و شمالی هشدار داد.

بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی طی 5 روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بعضی منطقه ها جنوب سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و ارتفاعات جنوبی کرمان افزایش ابر، رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی همراه با گردوخاک پیش بینی شده که از روز آدینه بر شدت بارش در این منطقه ها افزوده می گردد.

بعلاوه در ساعات بعدازظهر یکشنبه آینده در شرق و ارتفاعات فارس رگبار پراکنده با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان های گیلان، مازندران و پنجشنبه در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از روز آدینه تا یکشنبه آینده در استان های ساحلی دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش ها تشدید می گردد. ضمن این که در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و اردبیل رگبار، رعدوبرق و وزش باد پیش بینی شده که روز یکشنبه بارش ها در این منطقه ها تشدید می گردد.

دمای هوا از امروز تا یکشنبه در استان های ساحلی دریای خزر و از پنجشنبه در شمال غرب بین 4 تا 7 درجه کاهش می یابد.

منبع: فرارو

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 30 تیر 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنجشنبه 30 تیر 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید