کمبودی در عرضه کود پتاس وجود ندارد

به گزارش وبلاگ سکوت، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه گفت : کمبودی در عرضه کود پتاس (سیاه) و سایر کود های مورد احتیاج کشاورزان استان نداریم.

کمبودی در عرضه کود پتاس وجود ندارد

سهراب مصطفی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون 3320 تن کود سیاه (پتاس) در انبار های استان موجود است، گفت : چهار هزار تن دیگر از این کود از بندر امام (ره) در حال حمل به سمت استان است که با ورود این اندازه کود، موجودی کود سیاه انبار های استان به بیش از هفت هزار تن خواهد رسید.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه توزیع کود در کرمانشاه وجود دارد، گفت: کمبودی نداریم، مسئله ای که داشتیم این بود که به تازگی و از حدود یک هفته گذشته مجوز توزیع کود به استان داده شد و همین موضوع سبب شده تا ازدحام حواله دریافت کود داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ظرف همین مدت کوتاه یک هفته ای حدود 700 تن کود در استان توزیع شده، از کشاورزان خواست نگران تامین کود پتاس مورد احتیاج خود نباشند.

مصطفی با اشاره به توزیع چند برابری کود های فسفاته و پتاسه در سال زراعی نو نسبت به سال زراعی گذشته، گفت: از ابتدای سال زراعی نو و برای کشت پاییزه 31 هزار و 540 تن کود ازته، 4650 تن کود فسفاته و 1865 تن کود پتاسه در استان توزیع شده، در حالیکه سال زراعی گذشته تا همین وقت 40 هزار و 400 تن کود ازته، 1045 تن کود فسفاته و 429 تن کود پتاسه در بین کشاورزان توزیع شده بود.

وی افزود: سال زراعی گذشته در مجموع 86 هزار و 922 تن کود ازته، 6094 تن کود فسفاته و 2185 تن کود پتاسه در استان توزیع شد .

وبلاگ سکوت کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمبودی در عرضه کود پتاس وجود ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبودی در عرضه کود پتاس وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید