گورباچف: پوتین و بایدن باید از وقوع جنگ هسته ای جلوگیری نمایند

به گزارش وبلاگ سکوت، میخائیل گورباچف سیاستمدار حرفه ای روس از روسای جمهوری روسیه و آمریکا خواست تا با یکدیگر دیدار و خطر جنگ هسته ای را آنالیز نموده و با استفاده از تجربه گذشته، از وقوع احتمالی آن جلوگیری نمایند.

گورباچف: پوتین و بایدن باید از وقوع جنگ هسته ای جلوگیری نمایند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سکوت به نقل از خبرگزاری اینترفکس، میخائیل گورباچف رئیس جمهوری اسبق اتحاد جماهیر شوروی از ولادیمیر پوتین و جو بایدن رهبران فدراسیون روسیه و ایالات متحده خواست تا با یکدیگر ملاقات نموده و تهدید واقعی بروز جنگ هسته ای بین دو کشور را آنالیز نموده و از وقوع احتمالی آن جلوگیری نمایند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ سکوت بخوانید. (کلیک کنید)

گورباچف روز شنبه در مصاحبه با این خبرگزاری در این باره گفت: تجربه نشان داده است که نشستن بر سر میز مذاکره و رسیدن به توافق ضروری است و مهمترین مسئله این است که روسای جمهوری روسیه و آمریکا از ملاقات با هم اذیت نشوند و راحت به گفت وگو بپردازند. این مسئله هم کاملاًروشن است که بسیار اهمیت دارد، پرهیز از وقوع جنگ هسته ای بین دو کشور است. از آنجا که ضروری است تا از چنین حادثه ای جلوگیری گردد، حل و فصل مسائل مربوط به آن بطور یکجانبه غیرممکن است و لازم به ملاقات و مذاکره است، چرا که همه باید نگران چنین وضعیتی باشند.

به گفته وی، رهبران روسیه و آمریکا باید از تجارب بدست آمده در گذشته استفاده نمایند تا به این درک مهم دست یابند که در چه جهتی حرکت نمایند.

این سیاستمدار حرفه ای روس یادآور شد: مقامات مسکو و واشنگتن باید به این درک برسند که اگر تمایل آنها برای تقویت خلع سلاح و تقویت امنیت واقعی باشد، فواید زیادی می توان از این مسئله بدست آورد.

روز شنبه معین شد که دولت جو بایدن روی این مسئله حساب می نماید که مذاکرات با روسیه در مورد کنترل تسلیحات، در آینده نزدیک ادامه یابد. روز گذشته لئونور تامرو معاون اول وزیر دفاع آمریکا آمریکا در مسائل هسته ای و بازدارندگی موشکی گفت که تا پایان مدت اعتبار توافقنامه مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود سازی تسلیحات راهبردی تهاجمی (پیمان استارت-3) که به تازگی برای 5 سال دیگر تمدید شد، مدت زمان زیادی هم باقی نمانده است و مذاکرات واشنگتن و مسکو در مورد شرایط جدید بوجود آمده در دنیا در عرصه کنترل تسلیحات باید هر چه زودتر از سر گرفته گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گورباچف: پوتین و بایدن باید از وقوع جنگ هسته ای جلوگیری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورباچف: پوتین و بایدن باید از وقوع جنگ هسته ای جلوگیری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید