آمریکا 5 مقام پیونگ یانگ و یک شرکت روسیه را تحریم کرد

به گزارش وبلاگ سکوت، وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که این کشور یک شرکت و یک شهروند روسیه را به بهانه روابط با کره شمالی تحریم نموده است.

آمریکا 5 مقام پیونگ یانگ و یک شرکت روسیه را تحریم کرد

بر اساس اعلام وبگاه این نهاد، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) ادعا کرد که در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی به این اقدام تحریمی روی آورده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام نمود که ایالات متحده تحریم هایی را علیه شرکت پارسک و یک شهروند روسیه به بهانه روابط با کره شمالی اعمال نموده است.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، شرکت پارسک ثبت شده در مسکو و رومن آلار شهروند روسیه به لیست تحریم های دفتر کنترل دارایی های خارجی اضافه شدند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی کره شمالی پیشتر اعلام نمود که کیم جونگ اون رهبر این کشور، حین نظارت بر تازه ترین آزمایش موشکی این کشور که بامداد دیروز سه شنبه انجام شد، خواهان ارتقای توان نیروهای نظامی راهبردی کره شمالی شد.

دومین آزمایش موشک مافوق صوت ظرف کمتر از یک هفته، نشانه تاکید بر پیامی است که کیم پیشتر به مناسبت شروع سال نو اعلام و در آن بر ارتقای فناوری پیشرفته نظامی آن هم در بن بست مذاکره با سئول و واشنگتن، پافشاری نموده بود.

بعد از نظارت بر آزمایش اخیر، کیم دانشمندان حوزه نظامی را به تشدید هرچه بیشتر کوشش ها برای ارتقای توان راهبردی در این حوزه به لحاظ کمی و کیفی و بعلاوه به روز رسانی ارتش، فراخواند.

بعضی کارشناسان با اشاره به درج تصویر کیم جونگ اون بر صفحه نخست روزنامه دولتی رودونگ سیمون، این طور تعبیر نموده اند که وی به اینکه شخصاً با انجام آزمایش فناوری های تازه مرتبط گردد و اینکه آمریکا به این مسئله چطور نگاه می نماید، اهمیتی نمی دهد.

کره شمالی صبح امروز چهارشنبه اعلام نمود که موشکی که دیروز آزمایش شد، مافوق صوت و از نوع هواسونگ -8 بوده است.

آزمایش سه شنبه دومین آزمایش در کمتر از یک هفته و سومین آزمایش کلی یک سلاح مافوق صوت به وسیله کره شمالی بود. به گفته رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی که پرتاب و پرواز این موشک را ردیابی نموده است، این موشک بیش از 700 کیلومتر از دریای ژاپن پرواز نموده و به ارتفاع 60 کیلومتری و سرعت آن به 10 ماخ یا بیش از 7600 مایل در ساعت رسیده است.

بعلاوه گفته شده که این موشک هزار کیلومتر را طی کرد و به طور دقیق به هدف خود اصابت نموده است.

به گفته خبرگزاری کره شمالی، هدف از این آزمایش، تائید نهایی مشخصات سیستم تسلیحات مافوق صوت پیشرفته بود.

مذاکرات واشنگتن- پیونگ یانگ اواخر 2019، بعد از سه ملاقات رسمی و غیر رسمی میان دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، به بن بست خورد. پیونگ یانگ علت این ناکامی را عدم جدیت طرف آمریکایی عنوان می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آمریکا 5 مقام پیونگ یانگ و یک شرکت روسیه را تحریم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 5 مقام پیونگ یانگ و یک شرکت روسیه را تحریم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید