اعلام آمادگی نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با کیم جونگ اون

به گزارش وبلاگ سکوت به نقل از اسپوتنیک، یوشیهید سوگا نخست وزیر ژاپن، که به آمریکا سفر نموده در مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل واشنگتن گفت: من خودم را برای دیدار بدون پیش شرط با کیم جونگ اون به منظور حل و فصل مساله ربوده شدگان و برای ایجاد روابطی سازنده با کره شمالی آماده نموده ام.

اعلام آمادگی نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با کیم جونگ اون

بر اساس این گزارش، نخست وزیر ژاپن از آمادگی خود برای ملاقات بدون پیش شرط با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اطلاع داد تا روابطی سازنده میان دو کشور ایجاد و راه حلی برای مساله ربوده شدگان اندیشیده گردد.

ژاپن تاکید دارد که کره شمالی 17 تن از شهروندان آن را در دهه 70 و 80 میلادی به منظور آموزش زبان ژاپنی و به کارگیری در مدارس جاسوسی ربوده است.

کره شمالی در سال 2002 هرگونه دست داشتن در ناپدید شدن افراد دیگر را رد کرد.

نخست وزیر ژاپن در حالی برای ملاقات با کیم جونگ اون اعلام آمادگی نموده که در فروردین ماه امسال، توکیو تحریم های خود علیه کره شمالی را به مدت دو سال دیگر تمدید کرد.

توکیو از سال 2006 در پاسخ به آزمایش های هسته ای و پرتاب موشک های بالستیک کره شمالی، علیه این کشور تحریم های یک جانبه ای اعمال نموده است.

قرار بود دو مورد از این تحریم ها، ممنوعیت کامل تجارت و ممنوعیت پهلوگیری کشتی های ثبت شده در کره شمالی در بنادر ژاپنی، در 13 آوریل امسال (24 فروردین) خاتمه یابند اما ژاپن گفت با توجه به عدم پیشرفت در مسائلی مانند برنامه های توسعه هسته ای و موشکی کره شمالی و شرایط شهروندان ربوده شده ژاپنی توسط ماموران کره شمالی در دهه سال های 1970 و 80 ژاپن تصمیم گرفت این تحریم های سختگیرانه را تمدید کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "اعلام آمادگی نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با کیم جونگ اون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی نخست وزیر ژاپن برای ملاقات با کیم جونگ اون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید