10 مجموعه که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند

به گزارش وبلاگ سکوت، هنگامی که در خصوص بهترین مجموعه های بازی تاریخ از شما سوال گردد، احتمالا به گزینه هایی مانند فاینال فانتزی، فال اوت، الدر اسکرولز، کال آو دیوتی و غیره فکر خواهید کرد. همه این ها سری های بزرگی هستند، اما جالب است بدانید بازی های آن ها به مقدار کافی در بین 200 بازی برتر متاکریتیک ظاهر نشده اند. در این مقاله به 10 مجموعه برتر خواهیم پرداخت که از بیشترین بازی در فهرست بهترین های متاکریتیک برخوردار هستند.

10 مجموعه که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند

لازم به ذکر است که در خصوص نسخه های مختلف یک بازی، تنها نسخه ای که از بالاترین امتیاز برخوردار است، در نظر گرفته خواهد شد. از طرفی مجموعه های زیادی با سه بازی در فهرست 200 بازی برتر وجود دارند که کار را برای رتبه بندی سخت نموده بودند. با این حال هر یک از این مجموعه ها که به طور میانگین امتیاز بیشتری دریافت نموده اند، در فهرست 10 سری برتر قرار داده شده اند.

10. Madden NFL

Madden NFL تا به امروز سه بار در فهرست 200 بازی برتر متاکریتیک حضور پیدا نموده است. بازی Madden NFL 2003 با امتیاز 95 بهترین امتیاز این سری را بدست آورده و دو بازی دیگر که شامل Madden NFL 2002 و Madden NFL 2004 می شوند، هر دو امتیاز 94 را کسب نموده اند که برای یک بازی ورزشی فوق العاده است. با این حال به نظر می رسد که این دوره سه ساله بهترین دوران این مجموعه بوده زیرا نسخه های اخیر این سری چندان نتوانسته اند پیروزیت های گذشته را تکرار نمایند.

9. Gran Turismo

سری بازی های گرن توریسمو که تا به امروز سه بار در فهرست بهترین های متاکریتیک ظاهر شده اند، همیشه به عنوان بازی هایی برای نمایش قدرت گرافیکی کنسول های پلی استیشن در نظر گرفته می شدند. این قضیه حداقل برای اولین بازی مجموعه که امتیاز 96 را روی پلی استیشن 1 دریافت کرد، صادق بود. در رتبه های بعدی، سومین نسخه سری روی پلی استیشن 2 با امتیاز 95 و سپس دومین بازی روی پلی استیشن 1 با امتیاز 93 محسوب می شوند. این مجموعه همچنان برای پلی استیشن مهم است و جدیدترین نسخه از آن توانسته به پیروزیت خوبی دست پیدا کند. با این حال در مقایسه با سری فورتزا موتوراسپورت مایکروسافت اندکی در این اواخر ضعیف عمل نموده است.

8. Halo

سری هیلو نیز مانند مجموعه های قبل، تا به امروز سه بار در فهرست 200 بازی برتر قرار گرفته است. نسخه اول با نام Combat Evolved روی ایکس باکس همچنان با امتیاز 97 بهترین بازی این سری محسوب می گردد. پس از آن دومین نسخه مجموعه با امتیاز 95 و سومین نسخه با امتیاز 94 حضور دارند. این سه بازی اول روی راه یافتن بازی های تیراندازی به کنسول ها بسیار تاثیرگذار بودند. در واقع پیش از آن، پیاده سازی پیروز این ژانر در کنسول ها در مقایسه با رایانه های شخصی غیرممکن به نظر می رسید.

7. Tony Hawks Pro Skater

تا به امروز سه نسخه از سری Tony Hawks Pro Skater در فهرست بهترین بازی های متاکریتیک قرار گرفته اند. نسخه پلی استیشن 1 بازی دوم مجموعه هچنان با امتیاز 98، دومین بازی برتر تمام دوران در متاکریتیک محسوب می گردد. از طرفی چندین نسخه از این بازی از جمله نسخه کنسول گیم بوی ادونس نیز در فهرست قرار دارند. فارغ از آن، Tony Hawks Pro Skater 3 امتیاز 97 را بدست آورد و نسخه چهارم نیز با امتیاز 94 پیروز شد که این سری را پادشاه سبک خود کند.

6. God of War

گاد آو وار تا به امروز چهار بار در فهرست 200 بازی برتر حضور پیدا نموده است. ریبوت این سری در سال 2018 توانست امتیاز 94 را بدست آورد که او را در کنار نسخه اول این مجموعه هک اند اسلش با امتیازی یکسان قرار می دهد. در رتبه های بعدی نسخه دوم با امتیاز 93 و سپس گاد آو وار 3 با امتیاز 92 حضور دارد. به طور کلی می توان گفت که تمامی نسخه های اصلی این مجموعه در فهرست بهترین ها حضور پیدا نموده اند و باید دید که نسخه رگناروک چگونه عمل خواهد نمود.

5. Half-Life

Half-Life در حال حاضر پنج بار در فهرست 200 بازی برتر ظاهر شده است. دو بازی نخست مجموعه با امتیاز 96 برابر هستند و بهترین های این سری محسوب می شوند. بعلاوه لازم به ذکر است که بسته The Orange Box نیز با امتیاز 96 جایگاه خوبی دارد. این بسته شامل Half-Life 2 به همراه پورتال و تیم فورترس 2 می گردد. از آن جایی که پورتال به دنیای سری Half-Life مرتبط است، باید در اینجا آورده گردد. از طرفی پورتال 2 با امتیاز 95 و بازی واقعیت مجازی Half-Life: Alyx با امتیاز 93 در رتبه های بعدی قرار دارند.

4. Metal Gear Solid

سری متال گیر سالید نیز مانند مجموعه محبوب ولو، در حال حاضر از 5 بازی در فهرست بهترین های متاکریتیک برخوردار است. متال گیر سالید 2 همچنان با امتیاز 96 بهترین بازی این سری محسوب می گردد و پس از آن آخرین بازی اصلی مجموعه یعنی فانتوم پین با امتیاز 95 واقع شده است. سه بازی دیگر فهرست همگی امتیاز 94 را کسب نموده و شامل اولین بازی سری، نسخه Subsistence متال گیر سالید 3 و نسخه چهارم می شوند. در این میان، متال گیر سالید 4 تنها اثری است که تنها روی پلی استیشن 3 قابل دسترسی است. لازم به ذکر است که سایر بازی های مجموعه بارها روی پلتفرم های مختلف پورت شده اند.

3. Grand Theft Auto

مجموعه Grand Theft Auto در حال حاضر شش بار در فهرست 200 بازی برتر متاکریتیک ظاهر شده است. بهترین بازی در این سری نسخه چهارم محسوب می گردد که با امتیاز 98، سومین بازی برتر تمام دوران در متاکریتیک است. بعد از آن جی تی ای 5 و 3 به طور مشترک امتیاز 97 را دریافت نموده اند. از طرفی نسخه های سن آندرس و وایس سیتی نیز از امتیاز 95 برخوردار هستند. در نهایت آخرین بازی از این مجموعه، اسپین آف فراموش شده چاینا تاون Wars است که امتیاز 93 را دریافت کرد.

2. The Legend Of Zelda

مجموعه The Legend Of Zelda در حال حاضر هفت بار در فهرست بهترین ها حضور پیدا نموده است. جالب است بدانید که بعد از گذشت بیش از بیست سال، Ocarina of Time همچنان با امتیاز 99 بهترین بازی تاریخ متاکریتیک است. پس از آن نسخه Breath of the Wild با امتیاز 97 و نسخه های Twilight Princess و The Wind Waker هر دو با امتیاز 96 قرار دارند. در این میان نسخه های A Link to the Past و Majoras Mask هر دو امتیاز 95 را دریافت نموده اند. آخرین بازی این سری در فهرست بهترین ها، Skyward Sword با امتیاز 93 است.

1. Mario

مجموعه ماریو در حال حاضر به طور قابل توجهی هشت بار در فهرست 200 بازی برتر متاکریتیک ظاهر شده است. سه بازی برتر این سری با امتیاز 97 شامل سوپر ماریو گلکسی 1 و 2 و سوپر ماریو ادیسی می شوند. بازی های Super Mario Advance 4: Super Mario Bros. 3 و سوپر ماریو 64 نیز با امتیاز 94 حضور دارند. در نهایت سه بازی Super Mario 3D World، پیپر ماریو و Mario Kart Super Circuit از امتیاز 93 برخوردار هستند و باعث شده اند که این سری از این حیث، بهترین مجموعه بازی در تاریخ محسوب گردد.

منبع: GameRant

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 مجموعه که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مجموعه که بیشترین بازی را در فهرست بهترین های متاکریتیک دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید