ایکس باکس علاقه ای به حضور در بازار واقعیت مجازی ندارد

به گزارش وبلاگ سکوت، واقعیت مجازی یکی از پلتفرم هایی است که به شدت در حال رشد است و افراد را تشویق می نماید تا به روش های نوی به تجربه بازی های ویدیویی بپردازند. در حالی که شرکت سونی از نسل هشتم با معرفی دستگاه واقعیت مجازی پلی استیشن VR کوشش خود برای ورود به این بازار را امتحان کرد و می خواهد این کار را در نسل نو با قدرت بیشتری ادامه دهد اما به نظر می رسد که در سوی مقابل مایکروسافت و ایکس باکس حداقل در حال حاضر علاقه ای به حضور در این بازار ندارند و تمرکز خود را روی چیز دیگری گذاشته اند.

ایکس باکس علاقه ای به حضور در بازار واقعیت مجازی ندارد

در حالی که دستگاه های واقعیت مجازی در دنیای بازی های ویدیویی به توسعه و محبوبیت بیشتر خود ادامه می دهند اما هنوز فاصله زیادی با محبوبیت تجربه سنتی بازی های ویدیویی دارند و به نظر هم نمی رسد که این اتفاق به این زودی ها تغییر کند. بر اساس گفته های اخیر رییس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer) به همین دلیل است که ایکس باکس تمرکز و تعهد کامل خود را روی نرم افزارها قرار داده و در حال حاضر نمی خواهد آن توجه را به سخت افزارهایی مثل واقعیت مجازی معطوف کند.

فیل اسپنسر در جریان رویداد Wall Street Journal Tech Live بیان نموده است: من فکر می کنم که نوآوری و خلاقیتی که در حال حاضر در زمینه سخت افزار در حال رخ دادن است، عالی است و یک توانمندسازی مهم به شمار میرود، [اما] در حال حاضر، من تصمیم دارم بیشتر درون صنعت در زمینه توانمندسازی بخش نرم افزار فعالیت کنم. من معتقدم که این در بلندمدت بهتر خواهد بود.

این اظهارنظر با تمرکز این نسل ایکس باکس برای سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس کاملا همخوانی دارد. همین چند روز پیش ایکس باکس اعلام نمود که در این ماه بازی هایی نظیر Age of Empires 4، The Forgotten City و آثار برجسته دیگر به سرویس ایکس باکس گیم پس اضافه خواهند شد.

با این حال، اسپنسر در جریان رویداد WSJ Tech Live به سخت افزار پلی استیشن VR سونی اشاره نمود و گفت که کاری را که سونی، آکیولس و ولو در فضای واقعیت مجازی انجام می دهند، تحسین می نماید اما به هر حال آن ها علاقه دارند که در شرایط فعلی که روی ارائه بازی ها برای بازیکنان تمرکز نموده اند، باقی بمانند.

رییس ایکس باکس بعلاوه به این واقعیت اشاره نمود که بسیاری از سخت افزار های واقعیت مجازی از ویندوز که به وسیله مایکروسافت توسعه داده شده، استفاده می نمایند. بنابراین به هر حال تجربه های واقعیت مجازی راه خود را به سمت مصرف نمایندگان محصولات مایکروسافت باز می نمایند.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایکس باکس علاقه ای به حضور در بازار واقعیت مجازی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس علاقه ای به حضور در بازار واقعیت مجازی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید