ادبیات

میان ماه من تا ماه گردون...

به گزارش خبرنگاران، دوم آوریل برابر با 13 فروردین، زادروز هانس کرستین اندرسن نویسنده دانمارکی است. همان که قصه های بسیار نوشته؛ داستان هایی که چند نسل آنها را خوانده و به خاطر سپرده اند. جوجه اردک زشت، دخترک کبریت فروش، لباس تازه پادشاه، پری دریایی کوچولو...

13 فروردین 1402

پیشنهاد سریال: آقای مرسدس

راست اش را بخواهید همیشه عاشق این هستم که فیلم یا سریالی را که هنوز محبوب نشده و آوازه اش همه جا را نگرفته، معرفی کنم. چه فایده ای دارد که شما بیایید و سریال یا فیلمی که خیلی ها می شناسند، معرفی کنید!

19 آذر 1401

باکو در یک نگاه

با باکو، مرکز بندرگاهی جمهوری آذربایجان در همسایگی کشورمان، بیشتر آشنا شوید.

25 فروردین 1401

آرت سنتر میزبان جزیره دکارت شد

تهران (پانا) - نمایشگاه نقاشی های نزار موسوی نیا با عنوان جزیره دکارت در آرت سنتر کارش را شروع کرد.

6 اسفند 1400

تشریح فعالیت های کارگروه های بررسی شورای کتاب کودک

به گزارش خبرنگاران ، در نخستین روز ارایه گزارش سالانه گروه هاى بیست و دوگانه شوراى کتاب کودک، گروه های سه گانه ادبیات کهن، ادبیات نمایشى و دست نوشته بزرگسالان براى بچه ها و نوجوانان به تشریح ارزیابی های خود از آثار منتشره در سال های 1398 تا 1399 پرداختند.

9 آذر 1400

شروع راهنمایی تحصیلی نهمی ها از امروز

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش،یک میلیون دانش آموز کلاس نهمی می توانند از امروز (سه شنبه، پانزدهم تیرماه) با مراجعه به سامانه دانش آموزی پادا فرم انتخاب رشته راهنمایی تحصیلی خود را دریافت و ثبت نام نمایند.

9 مرداد 1400

کیش به استقبال مفاخر ادبی ایران می رود

به گزارش خبرنگاران ، ابوالفضل طیبی مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، با اعلام نصب مجسمه هایی از مفاخر ایران در کیش گفت: قرار است در این جزیره به عنوان ایرانی کوچک و به دلیل پاس داشت مفاخر ایران و هویت بخشی ایرانی و اسلامی مجسمه هایی از فردوسی، خیام،...

6 تیر 1400

این بار به روایت رهبری

مستند لشکرزینبی پنجشنبه شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد و حجم بالای بازخوردهای مثبت در شبکه های اجتماعی از سوی کاربران نشان می داد که مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفته است.

22 اردیبهشت 1400

جی کی رولینگ یک کتاب کودک جدید منتشر می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از یواس تودی- انتشارات اسکولاستیک، ناشر امریکایی مجموعه هری پاتر خبر داده که کتاب کودک جدید خالق هری پاتر که همه شخصیت های آن هم جدید و متفاوت هستند درباره پسربچه ای به نام جک است که اسباب بازی مورد علاقه اش که یک خوک عروسکی...

14 اردیبهشت 1400

نرگس آبیار برای همکاری با ترک ها ابراز تمایل کرد

صبا/ نرگس آبیار فیلمساز ایرانی در تبادل نظر با خبرگزاری آناتولی نسبت به همکاری با سینمای ترکیه برای ساخت آثار فراوری مشترک ابراز تمایل کرد.

12 اردیبهشت 1400

کتاب پرنیان 18 آثار برگزیده هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان کشور منتشر شد

تهران (پانا) - مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی از چاپ و انتشار کتاب پرنیان 18 آثار برگزیده هنرهای دستی و تجسمی دانش آموزان کشور در سی و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری فردا خبر داد.

26 فروردین 1400

خبرنگاران پنج گنج گنجوی

تهران- خبرنگاران- در تاریخ ادبیات فارسی مثنوی های کمتر شاعری است که مانند نظامی تقلید شده باشد. نظامی با سرایشِ خمسۀ خویش به چنان توفیقی دست یافت که بسیاری از شاعران بزرگ و کوچکِ پس از خود را نیز به اشتیاق آورد یا به طمع افکند تا با تقلید از آثار او نام...

7 فروردین 1400

آینده ادبیات در دستان ژانر فانتزی، برای حفظ فرهنگ باید فانتزی نویسی را تقویت کرد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در همدان، نخستین دوره جایزه قلم هگمتانه در هفته گذشته که به نام کتاب مزین بود، ازسوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار گردید. کتاب زاستر (آن سوتر از مرگ) اولین اثر هادی نورمحمدی...

5 دی 1399

راهنمای انتخاب رنگ کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک

دکوراسیون آشپزخانه های مدرن و کلاسیک تا حدود بسیار زیادی توسط نوع، مدل و رنگ کابینت آشپزخانه معین می شود. از طرفی دکوراسیون خود آشپزخانه تاثیر زیادی بروی روحیه و حالت اعضای خانواده خواهد گذاشت زیرا شاید بشود آشپزخانه را دوست داشتنی ترین مکان خانه دانست....

24 آبان 1399

سنگ یشم در بازار نشر عرضه شد، دومین کتاب برنده جایزه جلال آمد

داستان بلند سنگ یشم نوشته مریم جهانی به تازگی توسط نشر مرکز منتشر و راهی بازار نشر شد.

31 شهریور 1399

انتشار سومین مجموعه ترانه و شعر نیما ایمانی

به گزارش خبرنگاران ، کتاب کنارت دلم تنگ می شه برات سومین مجموعه شعر و ترانه نیما ایمانی است که اسفند 98 به چاپ رسید و گزیده اشعار و ترانه های سال های 95 تا 98 این شاعر، ترانه سرا و خواننده را به خود اختصاص داده است.

21 تیر 1399

انتشار عناوین جدید دومین دوره شعر معاصر

به گزارش خبرنگاران، سه عنوان جدید از دوره دوم مجموعه شعر معاصر که توسط انتشارات بوتیمار چاپ می شود، به تازگی با عناوین شکل وارونه دریا در چشم، روابط کوتاه مدت و مونتانا منتشر شده اند.

6 تیر 1399

رمانی با موضوع دوران امام دهم به بازار می آید

انتشارات جمکران به زودی رمانی با موضوع دوران امام هادی (ع) روانه بازار نشر می کند. در این اثر بدیع، قصه یک مرد اصفهانی روایت می شود که شیعه شد.

25 فروردین 1399

ادامه ناکامی ها در تکواندوی ایران، دوای درد تیم ملی چیست؟

با کسب تنها یک مدال برنز در رقابت های گرنداسلم می توان گفت ناکامی های تیم ملی تکواندوی ایران همچنان ادامه دارد.

3 فروردین 1399