اعلام مهمترین مصوبات دولت در بودجه 1401

به گزارش وبلاگ سکوت، تهران (پانا) - سخنگوی دولت با اشاره به برگزاری یک جلسه آنالیز کلیات و پنج جلسه جزئیات لایحه بودجه از صبح تا شامگاه چهارشنبه با حضور رئیس جمهوری گفت روز پنجشنبه نیز در دو نوبت جلسات آنالیز مهمترین سند اقتصادی دولت برگزار خواهد شد.

اعلام مهمترین مصوبات دولت در بودجه 1401

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی بهادری جهرمی اضافه نمود: به منظور آنالیز لایحه بودجه سال آینده کشور که مهمترین سند مالی دولت در طول یکسال است بعد از جلسه آنالیز کلیات بودجه و اصلاحات کلان که در بودجه 1401 پیش بینی شده، هیات دولت پنج جلسه را نیز به آنالیز جزییات بودجه یا همان تبصره ها و بندهای آن تا به امروز با حضور رئیس جمهوری اختصاص داده است.

به گفته وی بعلاوه بعد از حضور اعضای هیات دولت در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس و آنالیز بودجه در خانه ملت، بلافاصله در صبح و عصر روز چهارشنبه جلسات آنالیز استمرار داشت.

به گفته بهادری جهرمی احکام متعدد و مهمی ذیل بودجه به تصویب رسیده که معافیت مالیاتی برای حمایت از صاحبان کسب و کارهای کوچک از جمله آنهاست.

وی شرح داد: تخفیف پنج واحد درصد از مالیات مقرر برای تمامی صاحبان کسب و کارهای کوچک در سال آینده در بودجه درنظر گرفته شده تا از این طریق بخشی از خسارت های کرونا نیز جبران گردد.

سخنگوی دولت مصوبه دیگر دولت را با هدف حمایت و تقویت صندوق ملی محیط زیست به منظور حمایت و اجرای طرح های زیست محیطی برشمرد و گفت: به این منظور منابعی در نظر گرفته شده که به این صندوق تزریق و با مدیریت و اشراف سازمان محیط زیست هزینه گردد.

به گفته وی دولت مصوب مهم دیگری داشت که در قالب آن تمهیداتی برای تسریع در تکمیل ساخت پالایشگاه آبادان در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت گفت: بعلاوه احداث یک پالایشگاه بسیار بزرگ با ظرفیت 300 هزار بشکه در روز با مشارکت بخش خصوصی پیش بینی شد تا در سال آینده عملیات اجرایی آن شروع گردد.

بهادری جهرمی اعلام کرد: بعلاوه دولت در یک مصوبه پیش بینی کرد بخشی از سهم مالیاتی که دولت اخذ می نماید و در اختیار شهرداری ها قرار می دهد به طرح هایی همانند حمل و نقل شهری بویژه تکمیل ناوگان و تجهیزات آتش نشانی مانند خودرو و نردبان اختصاص یابد.

وی مصوبه مهم دیگر دولت را مربوط به فعالان حوزه فناوری برشمرد و گفت: مقرر شد به منظور حمایت از فعالان بازی های رایانه ای داخل، 10 درصد از بازی های رایانه ای خارجی که در داخل فعالیت مالی دارند مالیات اخذ گردد و 100 درصد این منابع نیز در اختیار تولیدکنندگان و فعالان حوزه بازی های داخلی قرار گیرد. سخنگوی دولت اظهار امیدواری کرد که با تخصیص این منابع، فعالان این عرصه بتوانند با قدرت بیشتر و حمایت دولت در بازارهای داخلی وخارجی به رقابت بپردازند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "اعلام مهمترین مصوبات دولت در بودجه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام مهمترین مصوبات دولت در بودجه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید