امیکرون سرانجام کرونا است؟

به گزارش وبلاگ سکوت، محققان معتقدند که به نظر می رسد پاندمی کووید 19 به زودی به سرانجام می رسد، و سویه اومیکرون می تواند آخرین موضع پاندمی باشد.

امیکرون سرانجام کرونا است؟

به نقل از دیلی میل، استفان بانسل متخصص بیماری های عفونی و مدیرعامل شرکت مدرنا، می گوید: معتقدم سویه بعدی ویروس پس از اومیکرون، به مقدار سویه های قلبی، عفونی و مقاوم به واکسن و خطرناک نخواهد بود.

وی در ادامه اضافه کرد: به احتمال 80 درصد، با تکامل اومیکرون یا تکامل کرونا ویروس، ما شاهد ویروس های بدخیم کمتر و کمتری باشیم.

سویه نو اولین بار به وسیله مقامات آفریقای جنوبی در اواخر نوامبر کشف شد و به سرعت دنیا را در برگرفت. این امر باعث شد تا موارد ابتلاء به کووید در بسیاری از کشورهای غربی افزایش یابد.

با این حال، فرایند نزولی این سویه سریع اتفاق می افتد و به سرعت فروکش می نماید.

کارشناسان امیدوارند که نرخ بالای انتقال پذیری عفونت همراه با ماهیت نسبتاً خفیف آن، انتها پاندمی را به زودی نشان دهد.

این سویه افراد بسیاری را مبتلا کرد که اکنون بخش بزرگی از جمعیت دنیا در برابر آن مصونیت طبیعی دارند. از طرفی، تعداد فزاینده افراد واکسینه شده می تواند به این پاندمی انتها دهد.

بعضی کارشناسان بر این باورند که مرحله پاندمی کووید تا انتها سال به انتها می رسد و انسان ها می توانند مانند آنفلوانزا در کنار ویروس زندگی نمایند.(مهر)

خطر شیوع کرونای مسری تر از اُمیکرون در آمریکا

کارشناسان علوم پزشکی در آمریکا به دقت در حال نظارت روی زیرسویه BA.2 مشتق از سویه اصلی کرونای اُمیکرون هستند که به تدریج در سراسر ایالات متحده در حال توسعه یافتن است.

طبق داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریهای ایالات متحده (CDC)، زیرسویه BA.2 در حال حاضر در بیش از 30 استان آمریکا شناسایی شده است و حدود 3.9 درصد از موارد نو ابتلا را تشکیل می دهد و به نظر می رسد که به سرعت این آمار دو برابر می گردد.

ساموئل اسکارپینو مدیر نظارت بر پاتوژن در بنیاد راکفلر گفت: اگر این آمار مجدد دو برابر گردد و به هشت درصد برسد به این معنی است که ما در مرحله رشد تصاعدی هستیم و ممکن است با موج دیگری از کووید-19 در ایالات متحده روبرو شویم و این همان چیزی است که ما را واقعا نگران می نماید.

گفته شده است که زیرسویه BA.2 بسیار مسری تر از سویه اصلی اُمیکرون است و عامل افزایش موارد ابتلا در دانمارک به شمار میرود.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، با این حال با توجه به اندازه واکسیناسیون و مصونیت ناشی از سابقه ابتلا به بیماری کووید-19، می تواند تاحدودی نگرانی از بروز موج دیگر اُمیکرون در ایالات متحده را رفع کند. هرچند بعضی کارشناسان هشدار می دهند که برداشته شدن الزام به استفاده از ماسک باعث توسعه سویه نو می گردد. (ایسنا)

منبع: تجارت نیوز

به "امیکرون سرانجام کرونا است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیکرون سرانجام کرونا است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید