تابلوهای نقاشی معروفی که شما را شیفته امپرسیونیسم می نمایند

به گزارش وبلاگ سکوت، ایسنا/ این خبر پیرامون تابلوهای نقاشی معروفی که شما را شیفته امپرسیونیسم می نمایند، برای شما نوشته شده است.

تابلوهای نقاشی معروفی که شما را شیفته امپرسیونیسم می نمایند

طلوع خورشید (1872) اثر کلود مونه

مونه در این نقاشی به طرز قابل توجهی چشم انداز را بدون در نظر گرفتن جزئیات به تصویر کشیده است. او حرکت نور و آب و در واقع حرکت زندگی را با ضربات کوچک قلمو و رنگ به نمایش گذاشته است. مونه نقاشی طلوع خورشید را در نخستین نمایشگاه امپرسیونیست ها به نمایش گذاشت که نمایشگاهی مستقل به میزبانی هنرمندان آوانگارد پاریس بود.

گهواره (1872) اثر برت موریسو

برت موریسو یکی از سه زن بزرگ امپرسیونسیت بود. تابلو نقاشی گهواره به همراه طلوع آفتاب اثر مونه در نخستین نمایشگاه امپرسیونیست سال 1874 به نمایش گذاشته شد.

زنی با چتر آفتابی (1875) اثر کلود مونه

این تابلو نقاشی همسر مونه را در کنار پسرش در تپه ای سرسبز به تصویر می کشد. او ضربات قلم مو را به نحوی در آسمان و زمین اعمال نموده است که فضای بادی خلق گردد.

ایستگاه سن لازار (1877) اثر کلود مونه

این تابلو نقاشی نخستین مورد از 12 تابلو نقاشی است که مونه در قالب یک مجموعه با سوژه ایستگاه قطار سن لازار در پاریس خلق کرد. این تابلو نقاشی یک قطار در حال حرکت را به همراه دود و بخاری که فضا را پر نموده اند، به تصویر کشیده است.

خیابان پاریس: روز بارانی (1877) اثر گوستاو کایبوت

این تابلو نقاشی که در سال 1877 میلادی خلق شده است، یکی از تحسین شده ترین تابلوهای نقاشی کایبوت و یکی از مهمترین آثار هنری امپرسیونیسم بشمار می رود.

دختر بچه ای روی صندلی آبی (1878) اثر مری کسات

ماری کسات که به مقدار سایر نقاشان امپرسیونیست شناخته شده نیست، یکی از پیشگامان هنر مدرن محسوب می گردد. او که در آمریکا متولد شده بود، برای ادامه دادن حرفه نقاشی کردن به پاریس نقل مکان کرد. او در این شهر با دگا و سایر امپرسیونیست ها آشنا شد و به جنبش آنها پیوست. دختر بچه ای روی صندلی آبی یکی از پیروز ترین آثار کسات است.

حمام کردن کودک (1893) اثر مری کسات

با تکامل پیدا کردن روند نقاشی کردن کسات ، او بیش از هر چیز دیگر بر موضوع مادر و ارتباط با کودک تمرکز کرد. حمام کردن کودک ، با توجه به زاویه دید و ترکیب رنگ بکار رفته یکی از ماندگارترین آثار هنری کسات محسوب می گردد.

نیلوفرهای آبی و پل ژاپنی (1897-99) اثر کلود مونه

از حوالی 1890 میلادی تا درگذشت مونه در سال 1926 میلادی، منبع الهام اصلی نقاشی های این هنرمند، برکه باغ ژیورنی بویژه نیلوفرهای آبی برکه بودند. نیلوفرهای آبی و پل ژاپنی تابلو نقاشی است که نگین باغ مونه یعنی پل چوبی ژاپنی که برفراز حوض نیلوفرهای آبی ساخته شده را به تصویر می کشد.

منبع: همگردی

به "تابلوهای نقاشی معروفی که شما را شیفته امپرسیونیسم می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوهای نقاشی معروفی که شما را شیفته امپرسیونیسم می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید