خبرنگاران ترامپ عضو جمهوریخواه کنگره را نامزد مدیریت اطلاعات ملی کرد

به گزارش وبلاگ سکوت، تهران- خبرنگاران- رییس جمهوری آمریکا پس از عزل و نصب های مکرر، یک عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان این کشور را نامزد سمت مدیریت اطلاعات ملی کرد.

خبرنگاران ترامپ عضو جمهوریخواه کنگره را نامزد مدیریت اطلاعات ملی کرد

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد شنبه در پیامی توئیتری جان رتکلیف نماینده جمهوریخواه ایالت تکزاس در کنگره را نامزد مدیریت اطلاعات ملی اعلام نمود.

ترامپ گفت که این انتصاب باید پیشتر صورت می گرفت اما او این اقدام را به درخواست رتکلیف تا سرانجام تحقیقات بازرس کل درباره اتهام های مطرح شده علیه وی به تعویق انداخت.

رتکلیف چند ماه پیش از سوی ترامپ به عنوان یکی از گزینه های نامزدی مدیریت اطلاعات ملی انتخاب شده بود، اما بعضی اعضای کنگره او را به دستکاری در رزومه متهم و نگرانی هایی درباره حزبی بودن این انتخاب مطرح کردند.

عضو جمهوریخواه کنگره همان زمان از نامزدی برای این سمت استعفا و پست مدیریت اطلاعات ملی تا با چالشی جدی روبرو کرد.

رییس جمهوری آمریکا شش ماه پس از استعفای رتکلیف، ریچارد گرنل سفیر ایالات متحده در آلمان را به عنوان سرپرست مدیریت اطلاعات ملی منصوب کرد اما این انتصاب نیز چالش انگیز شد.

گرنل بلافاصله بعد از ورود به دفتر خود در ساختمان اطلاعات ملی آمریکا، جوزف مگوایر مدیر سابق اطلاعات ملی و اندور هالمن معاون وی را اخراج و نیروهای جدید جایگزین آن ها کرد.

انتظار این بود که ترامپ شخص دیگری را جایگزین گرنل در سفارت آمریکا در آلمان کند اما این اتفاق نیافتاد و گرنل همزمان مقام سفیری را نیز بر عهده داشت.

ترامپ هفته گذشته در آستانه سفر به هند گفت که به زودی فرد دیگری را برای سفیری در آلمان انتخاب می نماید اما خیلی زود معین شد که رییس جمهوری آمریکا اشتباه نموده و اعلام شد که گرنل همچنان در آن سمت باقی می ماند.

رتکلیف که از سال 2015 نماینده حوزه انتخابیه چهارم تگزاس از حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا بوده است، از منتقدان علنی رابرت مولر بازرس ویژه تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا است و در جلسه شهادت مولر در مجلس نمایندگان آمریکا او را سوال پیچ کرد.

او همچنین یکی از اعضای گروه مدافعان ترامپ در جلسات محاکمه ترامپ در سنای آمریکا پس از استیضاح در مجلس نمایندگان بود که گویا دفاعیات او به مذاق ترامپ خوش نشسته است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا یک پست در سطح کابینه است که پس از حملات 11 سپتامبر و به منظور هماهنگی بیشتر در مسائل اطلاعاتی تشکیل شد.

مدیر این نهاد، اختیاری برای دادن دستورات ندارد و این پست بیشتر در حوزه ایجاد هماهنگی و نظارت است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا، ریاست کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را دارد، برنامه اطلاعات ملی را مدیریت و نظارت می نماید و به رییس جمهوری و کابینه او مشاوره می دهد و گزارش های روزانه را با کسب اطلاعاتی از همه سازمان هایی که رئیس جمهور بر آنها نظارت دارد، تهیه می نماید.

راتکلیف در کمیته های اطلاعات، داخلی، قضایی و اخلاقیات مجلس نمایندگان آمریکا فعالیت نموده اما به گفته دیوید پرایس مقام سابق اطلاعاتی آمریکا، رزومه راتکلیف قابل مقایسه با مدیران سابق اطلاعات ملی آمریکا نیست که بیشتر عمر خود را در ارتش یا بخش خدمات خارجی فعالیت نموده بودند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترامپ عضو جمهوریخواه کنگره را نامزد مدیریت اطلاعات ملی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ عضو جمهوریخواه کنگره را نامزد مدیریت اطلاعات ملی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید