دلمه قارچ چطور درست می گردد؟

به گزارش وبلاگ سکوت، خبرنگاران : دلمه قارچ از دلمه های خوشمزه و خاص است.

دلمه قارچ چطور درست می گردد؟

دلمه از غذاهایی است که می توان با انواع سبزیجات درست کرد.طرز تهیه دلمه قارچ را در ادامه بخوانید.

به گزارش وبلاگ سکوت، دلمه قارچ، یک غذای پرخاصیت و ساده محسوب می گردد که گزینه مناسبی برای پیش غذا یا یک وعده غذایی سبک است.

در ادامه، فیلمی از طرز تهیه دلمه قارچ را منتشر نموده ایم.

دلمه قارچ از دسته غذاهای فوری و سبک می باشد که به راحتی می توانید تهیه کنید. دلمه قارچ را به عنوان یک میان وعده یا وعده اصلی سبک می توان نام برد. شاید برای شما جالب باشد که با قارچ بتوانید یک دلمه سریع و راحت تهیه کنید. برای ریختن مواد دلمه شما می توانید ابتکار به خرج بدید از هر موادی که اهل خانه و خانواده دوست دارند بهره ببرید می توانید اسفناج اضافه کنید یا از مایه ماکارونی بهره ببرید یا حتی از سینه مرغ پخته شده این دلمه خوشمزه را تهیه کنید فقط در نظر داشته باشید موقع خرید قارچ هایی را که کمی بزرگتر هستند انتخاب کنید. قارچ یک منبع خوبی از ویتامین D می باشد که موجب روشن شدن و شفاف شدن پوست می گردد و بعلاوه می توانید با مواد کم کالری یک دلمه قارچ رژیمی تهیه کنید و در برنامه غذایی خود بگنجانید.

مواد لازم برای تهیه دلمه قارچ

قارچ بزرگ 10 عدد

گوشت چرخ نموده 250 گرم

پیاز 1 عدد

فلفل دلمه 1 عدد

جعفری خرد شده 1 ق غذا خوری

پنیر پیتزا به اندازه لازم

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به اندازه لازم

مرحله اول : آماده سازی قارچ

یکی از نکات مهم تهیه دلمه قارچ این می باشد که قارچ ها را داخل لگن آب نندازید زیر تمام آب را به خودش جذب می نماید و پس می دهد شما باید برای تمیز کردن قارچ از یک دستمال نمدار یاری بگیرید قارچ ها را با دستمال خوب پاک کنید و یا می توانید با یاری یک چاقو تیز پوست نازکش را جدا کنید تا قارچ سفیدی بدست بیاد. پایه قارچ را با چاقو ببرید و ریز خرد کنید زیرا قرار است داخل مواد دلمه استفاده کنیم. داخل قارچ را با آرامی با قاشق کوچک بگیرید.

مرحله دوم : تهیه مایه دلمه قارچ

پیاز را پوست بگیرید و بشورید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه اندازهی روغن ریخته تا داغ گردد سپس پیاز ها را اضافه کنید و با کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک و شیشه ای گردد سپس گوشت چرخ نموده را افزوده و تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ پیدا کند. فلفل دلمه ها را ریز خرد کنید به همراه پایه قارچ ها و کمی فلفل و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا مایه دلمه قارچ بدست بیاد آن را کنار بگذارید پس از آنکه خنک شد جعفری اضافه کنید و هم بزنید (وقتی حرارت خاموش است جعفری را اضافه کنید تا خواص خودش را از دست ندهد).

مرحله سوم : تهیه دلمه قارچ

از مواد دلمه داخل قارچ ریخته و روی آن پنیر پیتزا بریزید و قارچ ها را داخل سینی فر قرار دهید و داخل فری که از قبل روشن کردید بگذارید و دما را روی 180 درجه بمدت 10 الی 15 دقیقه تفت دهید تا پنیر ذوب گردد سپس از فر خارج کنید دلمه قارچ ما حاضر است. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دلمه قارچ

می توانید به جای پنیر پیتزا از پنیر خامه ای نیز بهره ببرید.

سعی کنید از قارچ های تازه بهره ببرید.

می توانید دلمه قارچ در سولاردم تهیه کنید به مدت 7 دقیقه در دمای 170 قرار دهید.

می توانید به جای گوشت چرخ نموده از ژامبون یا مرغ نیز بهره ببرید.

منبع: رکنا

به "دلمه قارچ چطور درست می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلمه قارچ چطور درست می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید