ساخت کامپیوتر زیستی با مغز آزمایشگاهی

به گزارش وبلاگ سکوت، گروهی از دانشمندان،مغزهای کوچکی را با سلول های مغز انسان در آزمایشگاه پرورش داده اند که می توانند روزی به کامپیوترهای زیستی با بهره وری بالا تبدیل شوند.

ساخت کامپیوتر زیستی با مغز آزمایشگاهی

به گزارش وبلاگ سکوت، آنها می گویند نقشه راه خود را برای رسیدن به این هدف مشخص نموده اند و به وسیله یک حوزه چندرشته ای تازه موسوم به هوش اندام واره یا به اختصار OI می توانند به این تحول دست یابند.

براساس مقاله ای که این دانشمندان در مجله Frontiers in Science منتشر نموده اند، حوزه هوش اندام واره شکلی از رایانش زیستی است که به نحوی اخلاق مدارانه از قدرت اندام واره های مغز استفاده می نماید.

زیست کامپیوترهایی که از مغزهای کوچک یا اندام واره ها ساخته شده اند، می توانند پیشرفت عظیمی را در زمینه قدرت رایانشی به وجود بیاورند. این اندام واره ها مجموعه ای از ساختارهای سه بعدی کوچک هستند که از سلول های بنیادی ساخته شده اند و هدفشان شبیه سازی شکل و قابلیت های یادگیری مغز است.

جان هارتونگ از نویسندگان این مقاله و استاد میکروبیولوژیکی دانشگاه جانز هاپکینز می گوید: هرچند کامپیوترهای سیلیکونی با اعداد بهتر کار می نمایند، اما مغز عملکرد بهتری در یادگیری دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساخت کامپیوتر زیستی با مغز آزمایشگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت کامپیوتر زیستی با مغز آزمایشگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید