نخستین سفر یک مسئول سعودی به کشور آفریقایی رواندا

به گزارش وبلاگ سکوت، یک مقام سعودی برای نخستین بار به رواندا یکی از کشورهای آفریقایی به منظور تقویت روابط دو طرف سفر کرد.

نخستین سفر یک مسئول سعودی به کشور آفریقایی رواندا

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سکوت به نقل از الخلیج الجدید،احمد عبدالعزیز قطان وزیر دولت عربستان در امور کشورهای آفریقایی از اولین سفر خود به کشور رواندا به منظور تقویت روابط میان دو کشور اطلاع داد.

این درحالی است که وی با انتشار تصویری در صفحه رسمی توئیتر خود نوشت : من اکنون به اسم اولین مقام سعودی وارد روندا شدم و ان شاءالله با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه رواندا یه منظور تقویت روابط میان دو کشور در کلیه زمینه ها و هم بحث وگفت وگو در مورد فرصت های سرمایه گذاری ملاقات خواهم کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان واس هم اظهار داشت که احمد عبدالعزیز قطان با بعضی از مقامات ارشد رواندا هم ملاقات خواهد نمود.

بر اساس خبرگزاری رسمی عربستان عبدالعزیز قطان و هیئت همراه وی در فرودگاه بین المللی کیگالی به وسیله فیلیپ کارنزی مدیرکل امور آسیا و اقیانوسیه در وزارت امور خارجه و همکاری بین المللی رواندا و جمال مدنی سفیر عربستان در اوگاندا مورد استقبال قرار گرفتند.

عربستان سعودی، عظیمترین کشور نفت خیز خاورمیانه، اکنون که با چالش های مالی و سیاسی زیادی روبرو شده است، می کوشد تا با نفوذ مذهبی و سیاسی در نهادهای سیاسی کشورهای آفریقایی در پی راهی برای سرپوش گذاشتن بر مسائل داخلی و منطقه ای از جهت نزدیک شدن به این کشورها باشد. تنش ها و رقابت بر سر نفوذ در منطقه آفریقایی ساحل، مرکز و غرب آفریقا طی سال های گذشته در میان طرف های منطقه ای، عربی و بین المللی وجود داشته است.

مسئله امنیت غذایی و منافع مالی عربستان سعودی هم از مواردی است که محرک این کشور برای حضور در کشورهای این قاره است. در واقع مسئله کمبود و یا فقدان خاک های حاصلخیز در کشور عربستان سعودی و ضعف در بخش های مرتبط با صنعت کشاورزی سبب شده تا این کشور در پی سرمایه گذاری در بخش کشاورزی بعضی کشورهای این قاره و فراوری و خرید محصولات غذایی باشد و این درحالی است که رواندا کشوری سرسبز، با آب و هوای استوایی است که در دریاچه های عظیم آفریقا و در مرکز آفریقا قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نخستین سفر یک مسئول سعودی به کشور آفریقایی رواندا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین سفر یک مسئول سعودی به کشور آفریقایی رواندا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید