17 عنصر میراث فرهنگی ناملموس کشور در یونسکو به ثبت رسیده است

به گزارش وبلاگ سکوت، معاون میراث فرهنگی کشور گفت: تا به امروز 17 عنصر میراث فرهنگی ناملموس از کشورمان در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

17 عنصر میراث فرهنگی ناملموس کشور در یونسکو به ثبت رسیده است

هفدهمین نشست کمیته بین الدولی پاسداری از میراث فرهنگی ناملموس در شهر رباط مراکش 6 تا 12 آذرماه 1401 برگزار می گردد و در این نشست شش پرونده هنر سوزن دوزی ترکمن، هنرساختن و نواختن عود، پرورش کرم ابریشم و فراوری سنتی ابریشم برای بافندگی، یلدا / چله، جشن مهرگان و مهارت سنتی ساختن و نواختن رباب از کشورمان برای ثبت در لیست میراث جهانی یونسکو مورد ارزیابی قرار می گیرد.

معاون میراث فرهنگی کشور اضافه کرد: با توجه به محدودیت های ایجاد شده از سوی یونسکو برای ارسال پرونده ها، هر کشور عضو، هر 2 سال یک بار فقط یک سهمیه ملی برای ثبت جهانی دارد که سهمیه کشورمان در سال گذشته به پرونده هنر خوشنویسی اختصاص داده شد.

قائم مقام وزیر میراث فرهنگی توضیح داد: با توجه به اینکه سال جاری سهمیه نداشتیم، تهیه و تدوین شش پرونده به شکل مشترک با تعدادی از کشور ها به منظور استفاده از سهمیه آن ها، در دستور کار نهاده شد. ارزیابی های اولیه حاکی از آن است که حداقل سه پرونده از شرایط مطلوب تری برخوردارند.

دارابی اعلام کرد: تا به امروز 17 عنصر میراث فرهنگی ناملموس از کشورمان در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

وبلاگ سکوت فرهنگی هنری میراث و گردشگری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "17 عنصر میراث فرهنگی ناملموس کشور در یونسکو به ثبت رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "17 عنصر میراث فرهنگی ناملموس کشور در یونسکو به ثبت رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید