آغاز به کار اولین ایستگاه تلویزیونی معارضان عربستانی از بیروت

به گزارش وبلاگ سکوت، خبرنگاران: یک روزنامه چاپ بیروت خاطرنشان کرد که پخش آزمایشی اولین ایستگاه تلویزیونی معارضان عربستانی از بیروت، مرکز لبنان آغاز شد.

آغاز به کار اولین ایستگاه تلویزیونی معارضان عربستانی از بیروت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ سکوت، روزنامه لبنانی الاخبار در شماره روز گذشته خود در گزارشی از آغاز به کار اولین ایستگاه تلویزیونی معارضان عربستانی در بیروت خبر داد.

این روزنامه لبنانی گزارش خود با بیان این مطلب آغاز کرده بود که چندی پیش یکی از کارمندان شبکه خبری بی بی سی به یکی از دوستانش گفته بود که زمانی از سعود الفیصل، وزیر خارجه عربستان سعودی سوال کرده بود که به نظر شما آیا نسیم بهار عربی در کشور عربستان وزیدن خواهد گرفت و او پاسخ داده بود: بله وزیدن خواهد گرفت، اما کسی آن را پوشش نخواهد داد.

این کارمند شبکه خبری بی بی سی تاکید کرده بود که وزیر خارجه عربستان سعودی به این طریق می خواسته به وی بفهماند که کشور متبوعش و همچنین دیگر کشورهای عربی حوزه جنوبی خلیج فارس چه تسلط و کنترلی بر رسانه های عربی دارند.

در ادامه روزنامه الاخبار به اظهارات فؤاد إبراهیم، نویسنده و فعال معارض عربستانی اشاره می کند که گفته بود، حکومت سعودی برای در گلو خفه کردن صداهای مردمی که تنها خواسته آنها آزادی و دمکراسی است، از هیچ اقدامی فروگذاری نمی کند و برگزاری هرگونه راهپیمایی و تظاهرات به هر دلیل را در این کشور ممنوع کرده است.

الاخبار در ادامه گزارش خود از آغاز پخش آزمایشی اولین شبکه تلویزیونی معارضان عربستانی به نام شبکه ماهواره ای نباء (11357 عمودی) از سوی ماهواره نایل ست خبر داد و نوشت که پس از افتتاح دفتر این شبکه تلویزیونی در بیروت و لندن، این شبکه را فؤاد إبراهیم، نویسنده و فعال معارض عربستانی از بیروت اداره خواهد کرد.

درباره دلیل انتخاب بیروت به عنوان مقر پخش برنامه های شبکه نباء فؤاد إبراهیم اظهار کرده که بیروت با وجودی که درگیر جنگ ها و منازعات و درگیری های بسیاری بوده باز در میان کشورهای عربی پایتخت آزادی به شمار می آید، افزون بر اینکه فعالان در عرصه رسانه در این شهر بسیار زیادند.

این نویسنده و فعال معارض عربستانی تاکید کرده است که شبکه نباء صدای معارضان سعودی از هر طیف مذهبی و سیاسی و فرهنگی خواهد بود و تلاش خواهد کرد که ثابت کند، مردم عربستان با وجودی که از طیف های مختلف هستند، با این حال با یکدیگر متحد و یکپارچه اند.

وی همچنین توضیح داد که این شبکه معارض تلویزیونی تنها به مسائل و چالش های موجود در عربستان سعودی نخواهد پرداخت، بلکه اوضاع جاری در دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نیز مورد توجه آن خواهد بود.

ابراهیم گفت که شبکه نباء تلاش می کند، با امپراتوری رسانه ای سعودی مبارزه کند و آینه تمام حرکت ها و جنبش های فکری و فرهنگی و سیاسی در عربستان باشد و در این راه از قدرت حاکمه خواهد خواست که در برابر انظار عمومی حاضر شود و جوابگوی برخی امور باشد، چون بر این باور است که باید از یک جانبه گرایی خودداری کند، مگر آنکه این طبقه حاکم نخواهد در برابر انظار عمومی حاضر شود.

روزنامه الاخبار گزارش خود درباره این شبکه تلویزیونی معارض عربستانی را با بیان این نکته به انتها رساند که آنچه در کار این شبکه قابل تامل است، این است که مسئولان این شبکه برنامه هایی مانند برنامه بی پرده تدارک دیده اند که به مسائل و قضایایی خواهد پرداخت که تا به امروز در عربستان سعودی پرداختن به آنها ممنوع بوده و به نوعی پرداختن به آنها حرام بیان شده است و از جمله این برنامه ها شرایط زنان، حکومت کثرت گرا و تقریب بین مذاهب و ادیان در عربستان سعودی است.

الاخبار لبنان تاکید کرد که بخشی از کارمندان این شبکه را زنان تشکیل می دهند، اما همه آنها محجبه هستند.

منبع: تسنیم

به "آغاز به کار اولین ایستگاه تلویزیونی معارضان عربستانی از بیروت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز به کار اولین ایستگاه تلویزیونی معارضان عربستانی از بیروت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید