استاندار تهران: 3 هزار مگاوات در استان کسری برق داریم، مشخص زمان بندی مدیریت برای صنایع پرمصرف

به گزارش وبلاگ سکوت، استاندار تهران با بیان اینکه استان با کمبود حدود 3 هزار مگاوات برق روبرو است گفت: بعضی صنایع بزرگ که مصرف برق آن ها زیاد است باید مدیریت گردد تا محدودیت های برقی به بخش خانگی و تجاری وارد نگردد.

استاندار تهران: 3 هزار مگاوات در استان کسری برق داریم، مشخص زمان بندی مدیریت برای صنایع پرمصرف

به گزارش گروه مالی وبلاگ سکوت، محسن منصوری استاندار تهران با تأکید بر مدیریت و مصرف برق به وسیله مردم اظهار کرد: مدیریت و اجرای طرح های بازچرخانی و بازگردانی آب در تصفیه خانه ها با جدیت دنبال و باید آب تصفیه شده در صنعت و کشاورزی مصرف گردد.

وی اضافه کرد: اعتبارات مورد احتیاج تکمیل تصفیه خانه های استان تهران با نظر رئیس جمهور به شرکت آب و فاضلاب تخصیص یافته است که باید در سریع ترین زمان عملیات فنی و عمرانی آن شروع گردد.

استاندار تهران در ادامه گفت: بیشترین اعتبارات سفر های شهرستانی رئیس جمهور به شرکت آب و فاضلاب اختصاص یافته است که با تکمیل تصفیه خانه ها بیش از یک میلیون مترمکعب آب تأمین می گردد.

منصوری با انتقاد از عملکرد مسئولین گذشته در صنعت برق توضیح داد: در استان تهران محدودیت جدی برق وجود دارد که در سال های گذشته نیروگاه فراوری برق ایجاد نشده است که شاهد مسائل برقی در کشور هستیم.

وی با اشاره به اندازه کمبود برق استان اضافه کرد: مصرف ما نزدیک 12 هزار مگاوات است بین 2500 تا 300 هزار مگاوات کسری برق داریم. بخشی را با مدیریت مصرف جبران می کنیم، بخشی از این مدیریت مصرف احتمالا خودش را در دل تغییر ساعت کاری ادارات نشان دهد، ولی این کار نهایت 500 تا 1000 مگاوات یاری کند.

استاندار تهران اعلام کرد: باید برنامه های زمان بندی مدیریت مصرف قرار دهیم، بعضی از کارخانه ها که پر مصرف هستند لزومی ندارد که در طول روز کار نمایند باید به سمت شب کاری پیش بروند، برای صنایعی که مصرف برق زیادی دارند مثل فولاد و ... باید برنامه های زمان بندی را اعلام کنیم. تمام کوشش ما این است که این مدیریت مصرف به حوزه خانگی و تجاری وارد نگردد.

منصوری گفت: با پدیده های برف آبی و در حقیقت با ورود آب به پشت بعضی از مخازن سد الان نسبت به یک ماه پیش شرایط ما بهتر شده است، امروز پشت سد های ما حدود 640 میلیون مترمکعب آب وجود دارد این به این معنا است که ما بحران و کم آبی را مدیریت می کنیم و از آن عبور می کنیم.

وی اضافه کرد: در کشور نسبت های آب صنعتی و شرب با تهران فرق دارد، عمده مصارف در کشور معمولا تا 90 درصد به حوزه کشاورزی اختصاص پیدا می نماید، اما در تهران این عدد حدود 50 درصد است، حدود 4 درصد هم مصرف صنعتی و بیش از 40 درصد هم در موضوع آب شرب استفاده می گردد.

استاندار تهران در خاتمه با تأکید بر تأمین اساسی برق استان تهران اظهار داشت: استانداری تهران برای احداث نیروگاه فراوری برق گام های خوبی برداشته است تا سال های آینده شاهد فراوری برق در استان باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استاندار تهران: 3 هزار مگاوات در استان کسری برق داریم، مشخص زمان بندی مدیریت برای صنایع پرمصرف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استاندار تهران: 3 هزار مگاوات در استان کسری برق داریم، مشخص زمان بندی مدیریت برای صنایع پرمصرف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید