بازار نو اقتصاد دیجیتال در متاورس ، تبلیغات خود را از نظر بصری مجذوب کننده کنید

به گزارش وبلاگ سکوت، متاورس این روزها تبدیل به یکی از موضوعات داغ دنیای فناوری شده و روزی نیست که خبری تازه درباره آن منتشر نشود.

بازار نو اقتصاد دیجیتال در متاورس ، تبلیغات خود را از نظر بصری مجذوب کننده کنید

به گزارش وبلاگ سکوت، هر چند شاید به نظر بعضی متاورس هنوز ماجرایی برای تفریح به نظر برسد ولی بسیاری از افراد و شرکت ها تجارت خود را در دنیای مجازی نو شروع نموده اند. کسب عایدی به وسیله متاورس یکی از برترین روش های کسب عایدی از دنیای دیجیتال است و افراد می توانند به وسیله خریدوفروش ملک در آن، تبلیغات، فروش آثار هنری، فروش بازی و بسیاری از روش های دیگر عایدی خوبی از این پلتفرم دیجیتال به دست آورند.

دنیای نو تبلیغات

در متاورس تبلیغات هم به راحتی امکان پذیر است. کاربران پلتفرم های مختلف Metaverse یا برندها و شرکت های فعال در آن می توانند با بهره گیری از فناوری هایی مثل واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی با ایجاد جلوه های بصری و عناصر گرافیکی مجازی مجذوب نماینده، تبلیغات خود را از نظر بصری بسیار مجذوب نماینده نمایند و با این ترفند توجه افراد زیادی را به کالاها و خدمات خود جلب نمایند. قطعا کاربران می توانند با این روش تبلیغاتی بازاریابی دیجیتال کاملاً موفقی داشته باشند. بعضی از برندهای مطرح مانند نایک به تازگی تبلیغات مجذوب نماینده خود را در متاورس شروع نموده اند.

عایدیزایی فروش وکسل (voxel)

یکی دیگر از راهکارهای کسب عایدی از متاورس، فروش وکسل هاست. وکسل ها درواقع کوچک ترین قسمت تشکیل دهنده دنیای دیجیتال هستند که برای ساخت فضای سه بعدی متاورس و آیتم های دیجیتال آن مثل ساختمان ها و دیگر اجزای تشکیل دهنده محیط متاورس و سایر وسایل مثل خودروها، لباس ها و ... و بعلاوه ایجاد انیمیشن ها، جلوه های بصری و ویدئوهای گرافیکی استفاده می شوند. به بیان ساده وکسل ها پیکسل سه بعدی محسوب می شوند و به عنوان بلوک های سازنده متاورس مورداستفاده قرار می گیرند؛ بنابراین وکسل ها نقش بسیار مهمی در ایجاد محیط متاورس و عناصر مختلف آن دارند و تا آنها نباشند متاورسی هم به وجود نمی آید.

خرید و فروش زمین و ملک

در متاورس هم مثل دنیای واقعی بازار خرید و فروش املاک حسابی سکه است. شما می توانید در دنیای متاورس درست مانند دنیای واقعی با خریدوفروش زمین یا ملک کسب عایدی کنید. کاربران متاورس می توانند در پلتفرم متاورس موردنظر خود مثل سندباکس (Sand Box) یا دیسنترالایزد(Decentralized) یک یا چند قطعه زمین متاورس را در نقشه پلتفرم انتخاب و آنها را بخرند و پس از گذشت مدتی آنها را بفروشند و سود خوبی به دست آورند. بعلاوه می توانید با واسطه شدن در خریدوفروش زمین های دیجیتال متاورس هم عایدی نسبتاً خوبی به دست آورید. جالب است بدانید به تازگی شرکت هایی نیز برای خریدوفروش املاک مجازی در متاورس ایجاد شده اند.

حاشیه های پرسود

ارائه اطلاعات مفید و مشاوره در حوزه های مختلف همواره یکی از روش های پرعایدی و کم هزینه بوده است. در دنیای متاورس هم می توانید با ارائه چنین خدماتی عایدی قابل توجهی را به دست آورید. علاوه بر این می توانید با فروش هدست های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده یا عینک های هوشمند واقعیت افزوده، کسب وکار پرعایدیی را شروع کنید. افراد فعال در حوزه گردشگری نیز می توانند با ایجاد تورهای مجازی از مکان های گردشگری شناخته شده و مجذوب نماینده و فروش آنها به سایت های مطرح گردشگری، وارد حیطه کسب عایدی از متاورس شوند. فروشگاه های مجازی نسل نو فروشگاه های اینترنتی هستند و متاورس این امکان را فراهم نموده است که مشتریان قبل از سفارش کالا، با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده آن را از ابعاد مختلف آنالیز نمایند. درصورتی که در حیطه طراحی محیطی، تخصص و مهارت زیادی داشته باشید، می توانید از این طریق عایدی بسیار خوبی به دست آورید. شرکت های زیادی که قصد ورود به متاورس را دارند، در پی چنین افرادی هستند و درصورتی که افراد متقاضی برای طراحی سه بعدی، مهارت های لازم را داشته باشند، سریعاً به وسیله چنین شرکت هایی استخدام می شوند.

آموزش در متاورس

متاورس یکی از برترین پلتفرم ها برای آموزش مجازی محسوب می گردد. شما می توانید با خرید یا اجاره زمین فضایی را برای آموزش مجازی مهیا کنید. بعلاوه می توانید برای ملموس تر کردن مطالبی که قصد آموزش آنها را دارید از قابلیت های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده بهره ببرید و با پیشنهاد هزینه مناسب و ارزان، دانش آموزان زیادی را جذب کلاس های آموزش مجازی خود کنید.

دنیای نو اقتصاد دیجیتال

متاورس می تواند به تقویت اقتصاد دیجیتال یاری زیادی کند. امروزه و در شرایط کنونی و با وجود مسائل و محدودیت های زیادی که برای مشاغل فیزیکی وجود دارد، این دنیای مجازی می تواند به منبع عایدی خوبی برای افراد آشنا با دنیای فناوری و دنیای دیجیتال تبدیل گردد و فرصت های عایدیزایی خوبی را برای آنها ایجاد کند. مقامات دولتی مسئول هم می توانند با حمایت از متاورس با روش های مختلف زمینه رشد بیشتر کسب وکارهای مجازی را فراهم نمایند.

مرجان محمدتقی - کارشناس فناوری

منبع: همشهری آنلاین

به "بازار نو اقتصاد دیجیتال در متاورس ، تبلیغات خود را از نظر بصری مجذوب کننده کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازار نو اقتصاد دیجیتال در متاورس ، تبلیغات خود را از نظر بصری مجذوب کننده کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید