رولزرویس سریع ترین هواپیمای تمام برقی دنیا را با سرعت 623 کیلومتر در ساعت رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ سکوت، شرکت رولزرویس روز آدینه اظهار داشت هواپیمای تمام برقی این شرکت به سرعت 623 کیلومتر بر ساعت (کمی بیشتر از 387 مایل) رسیده است و به ادعای آن ها سریع ترین وسیله نقلیه تمام الکتریکی دنیا است.

رولزرویس سریع ترین هواپیمای تمام برقی دنیا را با سرعت 623 کیلومتر در ساعت رونمایی کرد

رولزرویس در بیانیه ای (این شرکت رولزرویس با رولزرویس سازنده خودروهای معروف در دنیا و زیرمجموعه شرکت BMW فرق دارد) گفت نام این هواپیمای فوق سریع Spirit of Innovation است و باید آن را سریع ترین هواپیمای تمام الکتریکی دنیا بدانیم.

رولزرویس برای اثبات این ادعای خود می خواهد سه رکورد دنیای را به فدراسیون بین المللی هوانوردی ارسال کند: این هواپیما با حداکثر سرعت 555.9 کیلومتر بر ساعت و به مدت سه دقیقه پرواز نموده است. در طول 15 کیلومتر پرواز به سرعت 532.1 کیلومتر بر ساعت رسیده و توانسته در 202 ثانبه به ارتفاع 3 هزار متری زمین برسد.

هواپیمای Spirit of Innovation در طول این پروازهای آزمایشی است که پیروز می گردد رکورد سرعت 623 کیلومتر در ساعت را به ثبت برساند. این هواپیما نتیجه پروژه ACCEL (مخفف Accelerating the Electrification of Flight) است.

بعضی شرکت های دیگر مانند YASA و Electroflight که در حوزه موتورهای الکتریکی و کنترلرهای خاص هستند؛ با رولزرویس در ساخت هواپیمای Spirit of Innovation همکاری داشتند و یک استارتاپ هوانوردی تشکیل دادند. YASA یکی از شرکت های تابعه متعلق به مرسدس بنز است.

50 درصد بودجه ساخت این هواپیما به وسیله موسسه Aerospace Technology Institute و با همکاری دولت دولت انگلیس تامین شده است.

به گفته رولزرویس، این هواپیما از یک پیشرانه الکتریکی 400 کیلوواتی استفاده می نماید و پرقدرت ترین بسته باتری پیشرانه ای است که تا به حال برای یک هواپیما ساخته شده است. هواپیمای Spirit of Innovation در ماه سپتامبر اولین پرواز آزمایشی خود را به انتها رساند و پیروز شد به مدت 15 دقیقه در آسمان بریتانیا پرواز کند.

با افزایش نگرانی ها درباره پایداری محیط زیست و کاهش ردپای کربن در سوخت ها و مصرف انرژی، نهادهای متعددی از جمله صندوق دنیای حیات وحش، دنبال راه کارهایی برای ورود نوآوری ها و ایده های تازه به صنعت هوایی با هدف کاهش تاثیرات محیط زیستی بودند. در چند سال گذشته، تعدادی از شرکت های فعال در حوزه هوانوردی، در پی توسعه طرح ها و مفاهیمی بودند که منجر به هوانوردی بدون آلودگی یا با آلودگی بسیار کم می شوند.

به عنوان مثال، در سپتامبر گذشته، یک هواپیمای پیل سوختی هیدروژنی با قابلیت حمل مسافر، اولین پرواز خود را در آسمان انگلستان انجام داد. در همان ایام، شرکت ایرباس جزئیات سه هواپیمای مفهومی با سوخت هیدروژنی را منتشر کرد و ادعا دارد می تواند تا سال 2035 آن ها را وارد سیستم حمل و نقل هوایی کند.

منبع: یک پزشک

به "رولزرویس سریع ترین هواپیمای تمام برقی دنیا را با سرعت 623 کیلومتر در ساعت رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رولزرویس سریع ترین هواپیمای تمام برقی دنیا را با سرعت 623 کیلومتر در ساعت رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید