نوروز 99 با 13 شب، 13 جشن در نیکشهر

به گزارش وبلاگ سکوت، فرماندار نیکشهر گفت: معرفی فرهنگ و آداب و رسوم نیکشهر به وسیله برگزاری جشن های نوروزی با عنوان 13 شب، 13 جشن برنامه ریزی شده تا لحظات خوشی برای گردشگران رقم بخورد.

نوروز 99 با 13 شب، 13 جشن در نیکشهر

به گزارش وبلاگ سکوت به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر نیکشهر امروز در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

رحیم بخش بلیده ای در ادامه صحبت هایش اضافه نمود: به کارگیری تمام ظرفیت های این شهرستان برای رونق گردشگری و گسترش سفر در اولویت است و قطعاً تمامی دستگاه های اجرایی با هم افزایی و جدیت تمام کوشش می نمایند تا بتوانیم امکانات لازم را برای رفاه گردشگران و مسافرانی که به این شهرستان سفر می نمایند فراهم کنیم.

او در ادامه به برگزاری جشن های نوروزی با عنوان 13 شب، 13 جشن جهت معرفی فرهنگ و آداب ورسوم این منطقه و برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در قالب نوروزگاه ها در محور ترانزیت توسط ستاد خدمات سفر این منطقه اطلاع داد.

رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری نیکشهر در این جلسه اظهار کرد: با تعامل، همسویی و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر در امر ساماندهی، توسعه و ارتقا خدمات سفر کوشش می گردد تا نوروزی به یادماندنی برای مسافران رقم بخورد.

خیرالنساء امیری بر نقش پررنگ بخشداران و دهیاران در توسعه گردشگری داخلی تأکید کرد و اضافه نمود: دهیاران به عنوان بازوان ستاد یاد کرد باید به ایجاد به بوم گردی ها و دریافت مجوز در روستاها و مناطق نمونه و هدف گردشگری توجه نمایند.

در این جلسه مقرر شد کمیته ساماندهی فضای شهری به دبیری شهردار و با نظارت فرمانداری تشکیل شده و جلسات آن به طور منظم هر 10 روز یکبار برگزار گردد.

همچنین قرار شد دبیران کمیته های اجرایی 10 گانه نسبت به برگزاری جلسات با حضور اعضای کمیته ها اقدام و برنامه ریزی های اجرایی را به دبیرخانه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر ارسال نمایند.

برنامه ریزی مانور پاک سازی سطح شهر با حضور مدیران دستگاه های اجرایی توسط شهرداران و برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات در حداقل سه نقطه از شهرستان واقع در تنگه سرحه و سه راهی نیکشهر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

مقرر شد اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیکشهر در رابطه با برگزاری جشن های نوروزی با عنوان 13 شب 13 جشن برنامه ریزی های لازم را انجام و همه اعضاء و دبیران ستاد نسبت به تأمین هزینه جشن ها مشارکت لازم را داشته باشند.

منبع: میراث آریا

به "نوروز 99 با 13 شب، 13 جشن در نیکشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروز 99 با 13 شب، 13 جشن در نیکشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید