پورشه ماکان T نسخه 2023 چه تفاوتی با نسخه پایه دارد؟

به گزارش وبلاگ سکوت، ماکان T نسخه 2023 از سوی کمپانی آلمانی پورشه معرفی گردید. این کراس اوور که برای نخستین بار در میان شاسی بلند های این کمپانی نشان تورینگ را دریافت نموده، بین مدل پایه و ماکان S قرار می گیرد. پس حالا در نخستین گام می دانیم که T معادل همان تورینگ است. پیش از این پورشه نسخه تورینگ مدل های 718 و 911 را عرضه نموده بود.

پورشه ماکان T نسخه 2023 چه تفاوتی با نسخه پایه دارد؟

به گزارش وبلاگ سکوت، به شکل سنتی پورشه شکاف بین تریم های پایه و میان رده را در خط فراوری خود، با مدل های تورینگ پر می نماید. مدل هایی که از نظر قیمت و تجهیزات میانه محسوب می شوند. با این وجود حالا در گام دوم می دانیم که نباید از ماکان T انتظار برترین های رده خودش را داشته باشیم، اما همچنان انتظار داریم که در پورشه ماکان T نسخه 2023 چیزی بیش از حداقل های نسخه پایه دیده گردد.

البته برای ما ایرانی ها پورشه ماکان، خودرویی نیست که از نزدیک ندیده باشیم، حتی اگر ورود خودرو های لوکس خارجی از چهار سال قبل به ایران ممنوع شده باشد. چرا که حداقل مدل های 2016، 2017 و 2018 پورشه ماکان در جاده های ایران خودنمایی می نمایند.

این کراس اوور مجذوب کننده در بازار ایران بسته به سال فراوری و کارکرد قیمت های متفاوتی دارد. اما بیشتر پورشه ماکان های بازار فراوری سال 2017 هستند. قیمت این مدل ها از 5 میلیارد تومان آغاز می گردد و به 6 میلیارد و 500 میلیون تومان هم می رسد. مدل 2018 این شاسی بلند نیز، با هر کارکردی زیر 7 میلیارد تومان در بازار پیدا نمی گردد.

مشخصات ماکان T نسخه 2023؛ چه تفاوت هایی با نسخه پایه وجود دارد؟

کمپانی آلمانی پورشه می گوید که پیشرانه اولیه ماکان در نسخه T حفظ شده است. با این وجود نسخه 2023 این شاسی بلند لوکس، به یک موتور توربوشارژ 2 لیتری مجهز است. پیشرانه ای که قادر به فراوری قدرت 261 اسب بخاری (195 کیلووات) و گشتاور 400 نیوتن متری است. این نیرو نیز از طریق یک گیربکس هفت سرعته PDK به هر چهار چرخ منتقل می گردد.

طبق اعلام مسئولان این شرکت، ماکان T می تواند در 5.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد که 0.2 ثانیه سریع تر از مدل پایه است. حداکثر سرعت نیز حدود 231 کیلومتر در ساعت است. با این وجود حالا در گام سوم هم می دانیم که در بخش فنی، ماکان T تفاوت چندانی با نسخه پایه ندارد. اما پورشه اعلام نموده که بیشتر تفاوت ها در بخش تجهیزات و آپشن ها است.

تغییرات طراحی ماکان T نیز نسبت به تریم های دیگر خیلی چشم گیر نیست، اما همین تغییرات اندک نیز به اسپرت شدن تریم نو پورشه ماکان یاری نموده است. مثلا آینه های جانبی، اسپویلر سقف و بعضی از قطعات روی سپر به رنگ خاکستری درآمده اند. اگزوز ها به مشکی تغییر رنگ داده اند و چرخ های 20 اینچی ماکان S نیز به ماکان T افزوده شده است.

جایگاه های اسپرت گرم شونده هشت جهته ردیف جلو با تریم ویژه ماکان T، فرمان اسپرت استاندارد، کرونومتر اسپورت کرونو روی داشبورد و علامت ماکان T در رکاب درها، تغییراتی است که در این محصول نسبت به نسخه پایه وجود دارد.

در خصوص تجهیزات فنی ماکان T نیز گفته می گردد که این کراس اوور از پکیج اسپورت کورونو و سیستم مدیریت تعلیق فعال پورشه، به عنوان تجهیزات استاندارد برخوردار است. البته مشتریان این شاسی بلند لوکس می توانند سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر را به شکل اختیاری انتخاب نمایند. علاوه بر این یک سیستم تقسیم گشتاور پورشه نیز تحت نام (Porsche Torque Vectoring Plus) وجود دارد، اما این آپشن مانند سیستم تعلیق بادی تطبیق پذیر، یک گزینه اضافی است و به شکل اختیاری اضافه می گردد.

اما مهم تر از همه بحث قیمت این کراس اوور لوکس است که هنوز پورشه اعلام ننموده است. اما همانطور که پیش تر گفتیم، ماکان T تریمی بین نسخه پایه و ماکان S است؛ بنابراین باید قیمتی ما بین این دو تریم داشته باشد. در حال حاضر ماکان پایه و ماکان S به ترتیب با قیمت های 54 هزار و 900 دلار و 65 هزار و 400 فروخته می گردد. بعضی از کارشناسان حوزه خودرو پیش بینی می نمایند که پورشه ماکان T با قیمت 62 هزار دلار عرضه گردد.

تصاویر ماکان T نسخه 2023

منبع: فرارو

به "پورشه ماکان T نسخه 2023 چه تفاوتی با نسخه پایه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورشه ماکان T نسخه 2023 چه تفاوتی با نسخه پایه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید